شناسهٔ خبر: 58312 - سرویس استان‌ها

با هدف نظارت و کنترل عبور و مرور جاده‌های گلستان:

نصب ۲۵ سامانه حمل و نقل هوشمند جاده‌ای با اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال

علی زینلی معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان در مورد سامانه حمل و نقل هوشمند جاده‌ای(ITS) ، نحوه عملکرد این سامانه توضیحاتی ارائه داد

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عموی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان خبرداد: ۲۵ سامانه حمل و نقل هوشمند جاده‌ای(ITS) شامل ۱۷ سامانه کنترل سرعت و ثبت تخلفات عبور و مرور و ۸ سامانه نظارت تصویری با اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال جهت کاهش تلفات جاده‌ای، امسال در طول بزرگراهها، محورهای شریانی و اصلی و محورهای برفگیر و کوهستانی استان نصب خواهد شد.

علی زینلی روز یکشنبه در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی اداره کل متبوع گفت: برای نصب ۱۷ سامانه کنترل سرعت و ثبت تخلفات جاده‌ای بالغ بر ۴۲ میلیارد ریال و نصب سامانه های نظارت تصویری ۸ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گفته وی، سامانه‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات عبور و مرور جاده ای در محورهای گرگان- آق قلا- اینچه برون، کردکوی-گلوگاه، محور گالیکش- جنگل گلستان، آزادشهر- شاهرود- خوش‌ییلاق، گنبد- مینودشت نصب می‌شوند و سامانه‌های نظارت‌تصویری در محورهای بندرترکمن به آق قلا، محور گرگان- شاهرود- توسکستان و محور گالیکش- جنگل گلستان نصب و راه اندازی خواهد شد.

زینلی ادامه داد: سامانه‌های نظارت تصویری و کنترل سرعت و ثبت تخلفات عبور  و مرور محور گالیکش به جنگل گلستان با همکاری سازمان محیط زیست استان به منظور کاهش تلفات جاده‌ای نصب و راه اندازی می‌شود.

وی افزود: با نصب سامانه‌های ثبت تخلفات سرعت تعداد این سامانه‌ها درطول محورهای استان به ۳۷ سامانه و تعداد سامانه های نظارت تصویری به ۲۵ سامانه می‌رسد.

استان گلستان بالغ بر ۵ هزارکیلومتر راه دارد که حدود ۲۱۰ کیلومتر بزرگراه، حدود ۳۲۰ کیلومتر راه اصلی و ۱۹۰۰ کیلومتر محور برفگیر و کوهستانی است.