شناسهٔ خبر: 58343 - سرویس هوایی

یک مقام مسئول در فرودگاه پیام خبر داد:

آغاز پروازهای مسافری فرودگاه پیام از ۲۳ شهریور ماه

فرودگاه پیام معاون هوانوردی و امور فرودگاهی شرکت خدمات هوایی پیام از آغاز پروازهای مسافری فرودگاه پیام در تاریخ ۲۳ شهریورماه خبر داد.

منوچهر اتقیایی، معاون هوانوردی و امور فرودگاهی شرکت خدمات هوایی پیام در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به آغاز پروازهای مسافری فرودگاه پیام از ۲۳ شهریور ماه گفت: بر اساس برنامه ریزی روز جمعه ۲۳ شهریور ماه، اولین پرواز مسافری ساعت ۱۵ از مشهد به فرودگاه پیام وارد شده و ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه فرودگاه پیام را به مقصد مشهد ترک خواهد کرد.

اتقیایی با بیان اینکه پرواز مشهد در روزهای جمعه و چهارشنبه هر هفته از فرودگاه پیام انجام خواهد شد، افزود: پروازهای مسافری این فرودگاه با مشهد شروع شده و در مراحل بعدی برای برقراری پرواز به مقاصد کیش، قشم، بندرعباس، اهواز، تبریز و کرمانشاه برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: اکنون پروازهای این فرودگاه توسط شرکت هواپیمایی تابان انجام خواهد شد، اما شرکت‌های زاگرس، آتا، کیش‌ایر و قشم  نیز برای برقراری پرواز از فرودگاه پیام اعلام آمادگی کردند.

معاون هوانوردی و امور فرودگاهی شرکت خدمات هوایی پیام با اشاره به مساحت ۶۰۰۰ متری ترمینال مسافری این فرودگاه و قابلیت پذیرش همزمان دو پرواز در آن گفت: تبدیل فرودگاه پیام به فرودگاه مسافری با توجه به مشکلات فرودگاه مهرآباد از سال ۹۳ خواسته مسئولان بوده است.

وی ادامه داد: پس از اخذ موافقت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فرآیند مسافری شدن فرودگاه آغاز شد و سازمان هواپیمایی کشوری در چند مرحله از فرودگاه پیام بازدید کرده است. الزاماتی که این سازمان نعیین کرده تامین شد و در آخر ترمینال آماده و تجهیز شد.

اتقیایی افزود: با آغاز پروازهای مسافری فرودگاه پیام، مردم استان‌های البرز و قزوین برای سفر هوایی نیازی به مراجعه به فرودگاه مهراباد ندارند.