شناسهٔ خبر: 58349 - سرویس مسکن و شهرسازی

طاهرخانی اعلام كرد:

ضرورت استفاده از بخش خصوصی در حوزه تامین زیرساخت‌های شهرهای جدید/ احداث ۵۰ مركز محله در شهرهای جدید تا پایان امسال

حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه وشهرسازی استفاده از بخش خصوصی در حوزه زیرساخت‌ها را به عنوان یكی از سیاست‌های كلان شركت عمران شهرهای جدید برشمرد و گفت: امروز ۲ مركز محله را با استفاده از مشاركت بخش خصوصی در هشتگرد آغاز كردیم كه در كنار خدماتی با بعد غیرانتفاعی، خدماتی تجاری را نیز به شهروندان ارائه خواهد داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حبیب‌الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید در مراسم افتتاح و كلنگ‌زنی پروژه‌های روبنایی و همچنین ۵۰۴ واحد مسكن مهر شهر جدید هشتگرد بیان كرد: امروز شاهد افتتاح مجموعه‌ای از پروژه‌های آموزشی، مذهبی و ورزشی همزمان با واحدهای مسكن مهر در شهر جدید هشتگرد بودیم كه قطعا در ارتقای كیفیت زندگی و همچنین رفع كمبودهای موجود در حوزه‌ خدماتی این شهر جدید تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی با اشاره به افتتاح ۵۱ میلیارد تومان پروژه در شهر جدید هشتگرد اعلام كرد: تمامی هزینه‌های صرف شده برای پروژه‌های افتتاحی امروز از محل منابع داخلی شركت عمران هشتگرد بوده كه تماما سعی دارد به افزایش جذابیت‌های این شهر برای سكونت و همچنین تحقق اهداف مدنظر در شركت عمران شهرهای جدید بیانجامد.

مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید تكمیل پروژه قطار برقی هشتگرد-گلشهر را یكی از مهمترین پروژه‌های اجرایی برای افزایش جذابیت‌های سكونتی در هشتگرد اعلام كرد و گفت: این شهر از لحاظ جذابیت‌های طبیعی بین ۱۷ شهر جدید فعال كشور شهری منحصربه فرد است. به همین دلیل در دهه اول شكل‌گیری آن كه مساله دسترسی كمتر به معضل تبدیل شده بود یكی از جذاب‌ترین شهرها برای سكونت به شمار می‌رفت، ویژگی كه امروز تلاش داریم بار دیگر به شهر جدید هشتگرد بازگردانیم.

این مقام مسئول با تاكید براینكه شهرجدید هشتگرد باید به شهری با كیفیت و دارای شاخص‌های استاندارد در استان البرز تبدیل شود گفت: ما باید كاری كنیم تا جمعیت بیشتری به سمت هشتگرد روانه شده و زمینه تمركز زدایی از شهر كرج هرچه سریع‌تر فراهم شود.

به گفته وی مجموعه شركت عمران شهرهای جدید بیشتری تلاش خود در طی دولت تدبیرو امید صرف تكمیل واحدهای مسكن مهر و همچنین خدمات پایه‌ای به خصوص بخش آموزشی خرج كرده است، امری كه در ابتدای آغاز طرح مسكن مهر به هیچ وجه مورد توجه قرار نگرفته بود.

طاهرخانی در این خصوص خاطرنشان كرد: شهرهای جدید در سال ۹۲ شاهد كمبود زیادی در حوزه خدمات پایه‌ای بوده‌اند اما امروز می‌بینیم كه وزارت آموزش و پرورش به برخی از مدارس ساخته شده در شهرهای جدید اعلام عدم نیاز كرده و با احساس تعداد واحدهای آموزشی بسیاری روبرو است.

معاون وزیر راه وشهرسازی استفاده از بخش خصوصی در حوزه زیرساخت‌ها را به عنوان یكی دیگر از سیاست‌های كلان شركت عمران شهرهای جدید برشمرد و گفت: امروز ۲ مركز محله را با استفاده از مشاركت بخش خصوصی در هشتگرد آغاز كردیم كه در كنار خدماتی با بعد غیرانتفاعی، خدماتی تجاری را نیز به شهروندان ارائه خواهد داد.

وی در ادامه سخنان خود از برنامه‌ریزی شركت عمران شهرهای جدید برای احداث ۵۰ مركز محله در سطح شهرهای جدید طی سال جاری خبر داد و گفت: اقدام دیگری كه از هفته دولت امسال در حوزه شهرهای جدید آغاز كردیم احداث مجموعه مسكونی جدید برای اقشار متوسط جامعه در سطح این شهرهاست كه تلاش داریم عملیات احداث ۵۰ هزار واحد آن را تا پایان سال ۹۷ با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و بدون دخالت دولت انجام دهیم. اقدامی كه برنامه خوبی برای جذب نقدینگی موجود در كشور به شمار می‌رود.