شناسهٔ خبر: 58369 - سرویس استان‌ها

دربخش چورزق شهرستان طارم صورت گرفت:

توزیع کلاه ایمنی بین موتور سواران

کلاه ایمنی همراه با برگزاری جلسه‌ی آموزشی ارتقای ایمنی موتورسیکلت سواران، ۴۰۰ عدد کلاه ایمنی رایگان بین موتورسیکلت سواران بخش چورزق شهرستان طارم توزیع شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزرارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان،رییس اداره ایمنی وترافیک اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: با توجه به آسیب پذیر بودن راکبین موتورسیکلت در تصادفات و ناآگاهی برخی از این افراد از خطراتی که با عدم رعایت قوانین برای خود و دیگران به وجود می آورند،این کارگاه آموزشی با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و راهنمایی و رانندگی شهرستان طارم برگزارشد.

امیرشفیعی افزود:آمارها نشان می‌دهد که از هر ۳ تصادف در کشور یک تصادف مربوط به موتورسیکلت و از هر ۵ نفر فوتی در حوادث جاده‌ای یک نفر راکب موتورسیکلت است،که این یک فاجعه محسوب می‌شود وبا توجه به اینکه  ۶۰درصد از راه‌های کشور برون‌شهری و روستایی است و از طرفی کشاورزان و دامداران که در روستاها بیشتر از موتور سیکلت به عنوان وسیله نقلیه استفاده می‌کنند کمتر به اینگونه آموزش‌های کاربردی دسترسی دارند.

وی افزود: در حوادث رانندگی ۶۰درصد افراد در اثر ضربه به سر فوت می‌شوند، ازاین رو ضرورت استفاده از کلاه ایمنی بسیارحائزاهمیت است  .

شفیعی خاطرنشان ساخت : توزیع کلاه ایمنی بین موتورسواران در راستای طرح‌های ارتقا ایمنی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور ،ادامه خواهد داشت .