شناسهٔ خبر: 58379 - سرویس ریلی

مدیرکل راه‌آهن اصفهان خبر داد:

جذب و حمل ۶ هزار شاخه لوله فولادی آب به زاهدان

قطار حمل لوله مدیرکل راه‌آهن اصفهان از جذب و حمل ۶ هزار شاخه لوله آب از جنس فولاد به قطر ۵۶ اینچ از کارخانه ایران اسپیرال واقع در ۳۵ کیلومتری اصفهان برای تامین آب مورد نیاز شهرستان زاهدان از طریق ناوگان ریلی این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سید رضا سادات حسینی گفت: با توجه به وزن تقریبی بیش از ۵ تن این لوله ها و طول ۱۲ متر و عرض حدود ۵/۱ متری آن، نیاز بود تا واگن ها ی حمل با استفاده از سَدِل، باز طراحی و برای حمل این محموله آماده شود.

وی تصریح کرد: به همین منظور ۲۴ واگن با ظرفیت حمل هر کدام ۲ لوله با توجه به حجم لوله ها، آماده سازی و اولین محموله آن از ایستگاه سیستان به مقصد ایستگاه زاهدان از طریق ریل حمل شده است.
سادات حسینی افزود: کارخانه ایران اسپیرال با توان ساخت انواع لوله های فولادی از طریق خط فرعی به طول ۷ کیلومتر به ایستگاه سیستان و شبکه ریلی کشور متصل می شود.

وی خاطر نشان کرد: قطعاً رویکرد استفاده از راه‌آهن برای جابجایی بار از سوی صاحبان کالا و سوق حمل بار از جاده به روی ریل، موجب حمل ایمن و آسوده و کاهش تصادفات جاده ای و تقلیل ترافیک عبور و مرور و امنیت سفر و منفعت آحاد جامعه است./