شناسهٔ خبر: 58404 - سرویس استان‌ها

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد:

انجام ۴۰ خدمت مؤثر در حوزه اجتماعی و شهری توسط بندر خرمشهر

محمد محسنی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از انجام ۴۰ خدمت مؤثر در حوزه اجتماعی و شهری در شهرستان خرمشهر طی ۹ ماهه اخیر توسط این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، محمد محسنی گفت: بندر خرمشهر علاوه بر ایفای نقش اقتصادی و تجاری و اجرای قوانین و مقررات ملی و بین المللی دریایی به عنوان نماینده دولت متعاهد در منطقه و ارائه خدمات شبانه‌روزی به تجار و بازرگانان، در حوزه‌ اجتماعی و شهری نیز فعالیت می‌کند.

وی افزود: بندر خرمشهر با توجه به مسئولیت اجتماعی ابلاغ شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و نگاه به زندگی پیرامونی بنادر،علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی چند هزار نفری مستقیم و غیر مستقیم، با بهره‌گیری از توان کارکنان این بندر در حوزه دریایی و همکاری بخش خصوصی علاقه‌مند و با بررسی همه جانبه و شناسایی چالش‌های موجود با هدف توانمند‌سازی گروه‌های مرجع، خدمات ۴۰ گانه‌ای را به صورت عمومی و موردی به اجرا درآورده است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر، کمک به جوانان جویای کار، ورزشکاران، قاریان ایرانی و عراقی، مساجد، حسینیه‌ها، آموزش جوامع محلی در زمینه گردشگری دریایی، ایجاد زیر ساخت مشاغل دریایی، بهسازی راه و محیط پیرامون بندر، اماکن آموزشی، تربیتی و درمانی، تسهیل گری خدمات حاکمیتی،محیط زیست و بهداشت عمومی،ارائه خدمات مشاوره خانواده و کسب و کار رایگان به صورت چهره به چهره را از جمله خدمات اجرا شده عنوان کرد.

محسنی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند با تکمیل زنجیره ارائه خدمات و مشاغل که هم اکنون در حال پیگیری است مشکل اشتغال جوانان منطقه رفع شود.

وی افزود: امیدواریم با همت کارکنان پرتلاش و همکاری اتاق فکر جوانان،معاونان و مشاوران اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر و برنامه‌های اجرایی در زمینه فضای سبز و هوای پاک با اتکا بر طبیعت و اقلیم منحصر به فرد خرمشهر به ویژه رودخانه‌های اروند و کارون،اقدامات مؤثری در رفع محرومیت و کمک به معیشت شهروندان خرمشهری که جان و مال خود را در راه  انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی فدا کرده اندصورت گیرد و بتوانیم اندکی از دین خود را نسبت به خون شهدا ،جانبازان و ایثارگران ادا کنیم.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر یادآور شد: این اداره کل همچون سال‌های گذشته در ماه های محرم و صفر با برپایی مراکز خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات بیش از پیش در ترویج شعائر اسلامی گام بر می‌دارد.