شناسهٔ خبر: 58438 - سرویس بنادر و دریانوردی

واکنش عضو کمیسیون عمران مجلس به انتشار خبر جعلی در یک خبرگزاری:

حاکمیت بنادر جزو وظایف ذاتی دولت است/ افزایش اشتغال و توسعه بنادر با جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی

سیدکمال‌الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: حاکمیت بنادر جزو وظایف ذاتی دولت است و همه به این موضوع واقف هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدکمال‌الدین شهریاری نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره حضور هندی‌ها در فاز اول بندر شهیدبهشتی چابهار، گفت: هر نوع سرمایه‌گذاری و حضور بخش خصوصی خارجی و داخلی در پروژه‌های مختلف به خصوص عمرانی مانند بنادر برای کشور یک مزیت محسوب می‌شود و تمام کشور از سرمایه‌گذاری به جهت اشغالزایی، درآمد ملی و توسعه، بهره‌مند می‌شود.

وی با بیان اینکه ورود شرکا و سرمایه‌گذار خارجی به امنیت و توسعه اقتصادی کشور کمک می کند، تصریح کرد: زمانی سرمایه‌گذار خارجی وارد کشوری می‌شود که نسبت به بازگشت سرمایه‌اش و نبود ریسک سرمایه‌گذاری اطمینان پیدا کرده باشد و به همین دلیل هندی‌ها به این نتیجه رسیدند که حضورشان در بندر شهید بهشتی چابهار می‌تواند موقعیت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

مشاور رییس جمهور: بی‌دقتی خبرنگار و سردبیر موجب جنجال رسانه‌ای شد/ بدون سر و صدا و عذرخواهی جامعه را متشنج کردند

کارنامه خوب سازمان بنادر در ایجاد اشتغال

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که کشور دارد؛ ایجاد اشتغال است و از همین رو دولت از تمام بخش‌ها خواسته است که برای ایجاد اشتغال برنامه‌ریزی کنند و سازمان بنادر و دریانوردی در این زمینه کارنامه خوبی بر جای گذاشته است و خوشبختانه با جذب سرمایه‌گذار خارجی به سمت افزایش اشتغال و توسعه بنادر می‌رود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، شهریاری تاکید کرد: حاکمیت بنادر جزو وظایف ذاتی دولت است و همه به این موضوع واقف هستند و طبق قانون اساسی نهاد غیر دولتی و خارجی نمی تواند حاکمیت سرزمین کشور دیگری را داشته باشد، از این رو تمام بخش ها بر اساس قانون اساسی سرمایه گذاری خارجی را دنبال می کنند.