شناسهٔ خبر: 58445 - سرویس ریلی

دبیر شورای امربه‌معروف و نهی از منکر شركت راه‌آهن مطرح کرد:

دفاع مقدس نشأت گرفته از نهضت عاشورا است/ بزرگترین معروفات انگیزه بخشی و امیدآفرینی در دل مردم است

داوود عباس زاده فرمانده مرکز مقاومت بسیج و امور ایثارگری راه‌آهن گفت: در بحث امر به معروف و نهی از منکر باید مقداری از قالب‌های کهنه نه سنتی بیرون بیاییم. قالب‌هایی که در کهنگی خود مانده‌اند و در حقیقت بزرگترین معروفات انگیزه بخشی و امیدآفرینی در دل مردم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سرهنگ پاسدار داوود عباس‌زاده، مشاور مدیرعامل و فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن و مدیر امور ایثارگران که سمت دبیری شورای امربه‌معروف و نهی‌از منکر این مجموعه را نیز برعهده دارد در ابتدا با تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) با اشاره به این دهه که به هفته اول محرم به هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، اظهار داشت: با پایان ایام تاسوعا و عاشورای حسینی شاهد آغاز هفته دفاع مقدس خواهيم بود که شباهت زیادی با نهضت عاشورا دارد و در کل نشأت گرفته از این نهضت است.

وی ادامه داد: در بحث امر به معروف و نهی از منکر باید مقداری از قالب‌های کهنه نه سنتی بیرون بیاییم. قالب‌هایی که در کهنگی خود مانده‌اند و در حقیقت بزرگترین معروفات انگیزه بخشی و امیدآفرینی در دل مردم است. این قالب شکنی فقط نباید متکی در بحث حجاب و مباحث اولیه دین اسیر باشد چون این مسائل ابتدایی است. به همین خاطر امیدآفرینی استراتژی ترین اهداف است که دشمن با هدف گرفتن آن به دنبال این است که نشان دهد ما یک نظام ناکارآمد هستیم.

عباس‌زاده با تاکید بر اینکه امربه معروف و نهی از منکر نباید فقط در زبان باشد و در همه ابعاد زندگی به کار گرفته شود، گفت: امام حسین (ع) کشته معروفات است و تاکید او روی خدامحوری و عدالت محوری بابت پیاده شدن درست اسلام بود. به همین خاطر هرچقدر از معروفات فاصله بگیریم به همان اندازه حسین (ع) را به مسلخ برده‌ایم و خودمان در کشته شدن او نقش داشته‌ایم.

وی افزود: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند فرهنگ امربه معروف یک واجب فراموش شده است و باید بیشتر به آن توجه شود. عیب‌ها، ندانم‌کاری‌ها را نمی‌گوییم و ظلم‌ها پوشش داده می‌شوند و همه این موارد برخلاف فرهنگ عاشوراست. پرچم امام حسین باید در طول سال نه به عنوان علم و کتل بلکه به عنوان نمادی از عشق، خدمت‌رسانی، خوش‌رویی، امانتداری، خدمت صادقانه و بی منت، تکریم کردم و دیگر موراد در طول سال برافراشته باشد. و از همین رود بازهم رهبر کشورمان اعلام کردند بهترین راه مبارزه با آمریکا خدمت به مردم است.

مشاور مدیرعامل و فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن با تاکید بر اینکه دنیا بر توسن پیشرفت سوار است و ما نمی‌توانیم لاک‌پشتی در این مسیر حرکت کنیم با اشاره به این‌که خوب بودن و خوب کار کردن کف اسلام و جزو الفبای اولیه آن است، با اشاره به برنامه‌های راه‌آهن در این زمینه گفت: در راه‌آهن با توجه به حساسیت مدیران سازمان و ارتباط خوبی که با بخش‌های مختلف وجود دارد، سعی بر این است که فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر به بهترین شکل پیاده شود.

وی ادامه داد: در این زمینه کارگاه‌های آموزشی، تشکیل گروه‌های طلایه‌دار معروف، فرهنگ‌سازی، مسابقات و فضاهای فرهنگی، نشست‌های مختلف با رویکرد امربه‌معروف و نهی از منکر، بهره‌بردن از اساتید مجرب از عمده کارهایی بود که در احیای این فرهنگ فراموش شده به کار گرفته شد. تلاش‌مان این است که در این خصوص حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم و در این مسیر از رهنمودهای مراجع و بزرگان هم بهره‌مند می‌شویم.