شناسهٔ خبر: 58466 - سرویس استان‌ها

منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)پیشرو در ایجاد ارزش افزوده در بنادر

بندر امام خمینی تفاهم‌نامه‌تولید بیواتانول (مکمل سوخت) درمنطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با ارزش ۵۵۰۰ میلیاردریال با هدف تقویت ایجاد ارزش افزوده در بنادربه امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی، معاون اموربندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به مزیت های سرمایه گذاری در این مجتمع بزرگ بندری و پیشگامی آن در استقرار بنادر نسل سوم که همراه با جذب صنایع برای بهره گیری از مزیت های فعالیت در بنادربوده،  اظهار داشت: بهای قیمت تمام شده کالاهای تولیدی صنایع در بنادر با توجه کاهش هزینه های حمل و نقل  و دسترسی آسان تر به مواد خام بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه است.

ایرج مدیری در تشریحتفاهم‌نامه احداث کارخانه تولید مکمل سوختبیان داشت: سرمایه گذار بخش خصوصی پس از بررسی و ارزیابی طرح های اقتصادی، بندرامام خمینی(ره) را به عنوان بندر کانونی تخلیه و بارگیری غلات و دسترسی آسان تر به مواد خام اولیه که عمدتا غلات است، این مجتمع بزرگ بندری را محل مناسبی برای فعالیت تشخیص داده کهاینامرخودموجبایجاد ارزش افزوده  و خدمات لجستیکی  و ورود صنایع  تولیدی به بنادر می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کارخانه مذکور با استفاده از تکنولوژی یک شرکت خارجی که یکی از چهار شرکت برتر دنیا است، راه اندازی می شود، تصریح کرد: تولید بیواتانول با درجه سوختی  که می‌توان از آن در جریان فرآیندت خمیر ذرت،جو،گندم،ملاس و سایر غلات بنزین سوپر به دست آورد.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استا خوزستان در تیبین مزایای تولید این نوع سوخت  خاطر نشان کرد: کاهش آلودگی سوخت بنزینی و همچنین تولید سوخت با کیفیت یورو ۶ در کنار ایجاد ارزش افزوده و اشتغال مولد و زمینه سازی برای  زنجیره ای از خدمات مرتبط از اهم مزیت ها است./