شناسهٔ خبر: 58480 - سرویس استان‌ها

در ستاد بازآفرینی شهرستان محمودآباد مطرح شد:

بازآفرینی شهری پایدار از مهمترین اهداف برنامه ششم توسعه و سند ملی راهبردی احیاء بهسازی

جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان محمودآباد با حضور فرماندار و سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران ، ثباتی سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن در این جلسه عنوان نمود : بازآفرینی شهری پایدار از مهمترین اهداف برنامه ششم توسعه و سند ملی راهبردی احیاء بهسازی ، نوسازی و توانمند‌سازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری ، توانمندسازی اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی می‌باشد و تشریک مساعی و هماهنگی دستگاه‌ها برای تحقق این امر لازم و ضروری است .

وی همچنین در مورد آئین نامه‌ها ، دستوالعمل‌ها و مفاهیم و الزامات حوزه بازآفرینی و اقدامات مشترک دستگاه‌های عضو ستاد توضیحات مبسوطی ارائه و اعضای جلسه نیز نظرات و پیشنهادهای خود را بیان نموده و تصمیمات لازم اتخاذ شد. 

یوسفی رئیس اداره راه و شهرسازی محمودآباد ،نور درخصوص مصوبات ستاد بازآفرینی شهرستان مطالبی را عنوان کرد و یادآور شد:تشکیل کارگروه‌های گوناگون در سطح شهرستان به دبیری دستگاه مجری و به ریاست فرماندار،استفاده از ظرفیت‌های موجود و بهره‌گیری از توان مردم، ورزشکاران ، امام جمعه، هنرمندان و ... جهت تشویق و برنامه ریزی درخصوص موضوعات،استفاده از انبوه‌سازان جهت ساخت مسکن مناسب بوسیله تسهیلات بانکی و تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری، اطلاع رسانی عمومی توسط شهرداری در سطح شهر،تهیه طرح‌های بازآفرینی توسط شهرداری‌ها با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی از جمله مواردی بوده که در این جلسه مصوب و مقرر شد،برای اجرائی شدن آن اقدامات لازم صورت گیرد.