شناسهٔ خبر: 58485 - سرویس ریلی

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن تشریح کرد:

دستاوردهای ۴۰ ساله ریلی پس از انقلاب اسلامی/ اتمام تراک‌بندی محور بافق-بندرعباس تا پایان ۹۷

یزدانی معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن دستاورد‌های ۴۰ ساله ریلی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های احداث، بهسازی، گذرگاه، تقاطع ‌ها، علائم و ارتباطات را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مازیار یزدانی با اشاره به اینکه شرکت راه‌آهن دستاوردهای مطلوبی در دوران پس از انقلاب اسلامی داشته است، گفت: ازجمله مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در ۴۰ سال گذشته، در حوزه زیرساخت، احداث خطوط اصلی در شبکه ریلی به میزان ۶۴۹۶ کیلومتر است که این خطوط شامل خطوط جدید، خطوط دوم و سوم و خطوط حومه‌ای و برقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازسازی و نوسازی خطوط فرسوده شبکه ریلی به میزان ۴۰۷۰ کیلومتر و بهسازی روسازی شبکه ریلی به میزان ۶۳۳۸ کیلومتر از دیگر اقدامات مهم در این دوره است، افزود: تجهیز ۲۲۱ ایستگاه‌ به سیستم کنترل اتوماتیک قطار، تراک بندی ۲۶۲۷ کیلومتر از خطوط شبکه ریلی و تجهیز و نوسازی علائم الکتریکی ۴۰ ایستگاه، از دیگر اقدامات انجام‌شده در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن با بیان اینکه در دوران ۴۰ ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شرکت راه‌آهن توانسته است ۲۰۰ گذرگاه‌ را احداث و تقاطع‌های هم‌سطح را به غیر هم‌سطح تبدیل کند، در مورد پروژه‌های در حال اجرای این شرکت گفت: احداث خط دوم بافق – زرین‌شهر و خط دوم اهواز – اندیمشک و بهره‌برداری از آن‌ها تا پایان سال ۹۷ ازجمله برنامه‌های در دست اجرای این شرکت است.

یزدانی با یادآوری اینکه تراک بندی خطوط شبکه ریلی در محور بافق – بندرعباس تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: خط دوم تهران- قزوین، خط سوم و چهارم تهران – گرمسار و خط دوم قزوین – زنجان، در سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین به گفته معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن عملیات اجرایی برقی‌سازی در محورهای تهران – مشهد و گرمسار- اینچه‌برون و احداث راه‌آهن سریع‌السیر در محور تهران – قم – اصفهان آغازشده است.