شناسهٔ خبر: 58491 - سرویس استان‌ها

اشتری اعلام كرد:

ترابری مسافران دریایی در بنادر قشم از ۵.۵ ميليون نفر سفر گذشت/ ۲.۶ ميليون تن کالا تخلیه و بارگیری شد/ افزایش ۴۸ درصدی صادرات غیرنفتی

بنادر مدیر اداره بنادر و دريانوردی قشم از تخليه و بارگيری بيش از ۲.۶ ميليون تن انواع كالا و ترابری بیش از ۵.۵ ميليون نفر سفر در بنادر این جزيره طی پنج ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان،علی اشتری ضمن تشریح آمار عملكرد بنادر قشم طی دوره زمانی پنج ماه نخست سال ۹۷، اظهار داشت: طی این مدت، دو میلیون و ۶۴۲ هزار و ۶۴۶ تن انواع كالاهای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از این رقم، دو میلیون و ۶۰۰ هزار و ۳۶۶ تن مربوط به كالاهای غیر نفتی و ۴۲ هزار و ۲۸۰تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

صادرات غیرنفتی۴۸ درصد افزایش یافت

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از صادرات و واردات ۱۳۳ هزار و ۲۷۳ تن كالای غیر نفتی در بنادر این جزیره سخن به میان آورد و گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای شهریورماه جاری، ۷۶ هزار و ۱۷۴ تن كالای صادراتی و ۵۷هزار و ۹۹ تن محموله وارداتی جابجا شد.

اشتری حجم عملیات كابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) كالاهای غیر نفتی را نیز بالغ بر دومیلیون و۴۴۳هزار و ۹۰۷تن اعلام كرد.

ترابری ۵.۵میلیون نفر سفر در جزیره عجایب هفتگانه

این مقام مسئول همچنین با اشاره به كارنامه فعالیت‌های مسافری در جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس،گفت: طی پنج ماه اخیر، ترابری پنج میلیون و ۵۸۰ هزار نفر سفر در بنادر مسافری قشم به ثبت رسید.

افزایش ۱۴درصدی عملیات کانتینری

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم در پایان گفت: طی این مدت، سه هزار و ۳۸۰ TEU كانتینر در بنادر بهمن و كاوه تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با سال گذشته، ۱۴درصد افزایش داشته است.