شناسهٔ خبر: 58498 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

گردوخاک پدیده غالب شرق کشور به ویژه زابل/ کاهش دما در شمال شرق و شرق کشور و افزایش دما در سواحل خزر

آب و هوا- هواشناسی پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری و همچنین براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی در سه روز آینده در اکثر مناطق کشور آسمان صاف وآفتابی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری و همچنین براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی در سه روز آینده در اکثر مناطق کشور آسمان صاف وآفتابی است.

در این مدت پدیده غالب در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و در برخی ساعات گردوخاک خواهد بود. همچنین از بعدازظهر امروز و فردا پنجشنبه پدیده باد و گردوخاک در استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر دور از انتظار نیست.

همچنین امروز در ارتفاعات استان های ساحلی خزر و فردا پنجشنبه در ارتفاعات استان های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده و در ساعات بعدازظهر در دامنه های زاگرس جنوبی رشد ابر پیش‌بینی می شود.

از لحاظ دمایی طی فردا و روز جمعه کاهش 8 تا 4 درجه ای دما در شمال شرق، شرق و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و طی روزهای جمعه و شنبه افزایش 4 تا 8 درجه ای دما در استان های ساحلی خزر و اردبیل پیش بینی می شود.

دمای سه روز آینده استان های کشور را می توانید اینجا مشاهده کنید.