شناسهٔ خبر: 58531 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

کاهش دمای ۴ تا ۸ درجه در شرق و شمال شرق کشور/ استان‌های سواحلی خزر گرم می‌شوند

آب و هوا براساس پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین طبق تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، طی امروز پنجشنبه پیش‌بینی ها حکایت از آن داشت که در گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده باران، وزش باد و کاهش نسبی دما دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین طبق تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، طی امروز پنجشنبه پیش‌بینی ها حکایت از آن داشت که در گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده باران، وزش باد و کاهش نسبی دما دور از انتظار نخواهد بود.

در همین خصوص طی امروز و فردا در شمال شرق و شرق کشور هم افزایش وزش باد به ویژه در منطقه زابل همراه باد و گردوخاک پیش‌بینی شد.

با این همه شنبه اکثر مناطق کشور هوایی صاف داشته و نیمه غربی هم شاهد افزایش دما خواهد بود.

در کنار این افزایش دما در نیمه غربی کشور از شنبه، شمال شرق و شرق استان‌های واقع در البرز مرکزی و شرقی کاهش دمای ۴ تا ۸ درجه را تجربه خواهند کرد و استان‌ها ساحلی خزر هم این پیش‌بینی برای‌شان وجود دارد که افزایش سه تا ۶ درجه دما را تجربه کنند.

آسمان تهران امروز و فردا صاف خواهد بود و حداکثر دمای آن به ۳۵ درجه رسید که نسبت به روز گذشته ۳ درجه خنک‌تر بود. حداقل دمای تهران هم فردا صبح ۲۲ درجه پیش‌بینی شده است.

گرم‌ترین مرکز استان روز گذشته اهواز با دمای ۴۸ درجه بالای صفر بود و پس از آن قم و سمنان با ۴۲ و ۴۰ درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان بودند.

امروز هم شهرکرد با دمای ۹ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان بود و بعد از آن همدان و زنجان با دمای ۱۰ و سنندج با دمای ۱۱ درجه بالای صفر دیگر مراکز خنک کشور بودند.

دمای سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.