شناسهٔ خبر: 58551 - سرویس مسکن و شهرسازی

سرهنگ عباس‌نژاد ؛

تشریح عملکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن مرداد۹۷/ اجرای ۵۳ فقره حکم قضایی در ۱۴۴ هکتار اراضی ملی/ رفع تعرض از ۱۷۹ هکتار اراضی دولتی

علی عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن عملکرد یگان حفاظت آن سازمان را در مردادماه سالجاری (۹۷) به تفکیک استان‌ها تشریح کرد و گفت :در مردادماه تعداد ۲۶۶ فقره وقوع تعرض به اراضی در مساحتی بالغ بر ۱۷۹ هکتار در ۳۰ استان، گزارش شد که بخش عمده‌ای از موارد تعرض در چهارچوب اختیارات ضابطان یگان رفع تصرف و با متصرفان برخورد شد.

سرهنگ عباس‌نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح عملکرد یگان حفاظت در مردادماه سالجاری، اعلام کرد: در مردادماه یگان حفاظت سازمان با بهره‌گیری از تعداد ۸۵۶ نفر نیرو و ۲۳۰ دستگاه خودروی موسسه و ۱۴۱ دستگاه موتورسیکلت در سطح کشور فعالیت داشته است.

این مقام مسئول همچنین در بیان اقدامات قضایی و عملیاتی فرماندهان در استان‌ها، گفت: در مردادماه ۲۰۲ فقره گزارش از طریق مسئولان سازمانی، اطلاعات مردمی، ارجاعات قضایی و گزارش ماموران دریافت شد که یگان حفاظت استان‌های چهارمحال و بختیاری و بویراحمد با ۲۸ فقره گزارش، بالاترین آماری دریافت و رسیدگی به گزارش‌های ورودی یگان استان را به خود اختصاص دادند.

سرهنگ عباس‌نژاد همچنین از تعامل نزدیک با مدیران املاک حقوقی به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌هایی که در حمایت از سازمان است خبر داد و اعلام کرد: تعداد ۱۲۸ فقره اوراق قضایی در قالب واقعی و حقیقی بر اساس مواد قانون آیین دادرسی مدنی ابلاغ شد که بیشترین ابلاغ اوراق قضایی مربوط به جنوب کرمان با ۳۱ فقره است. همچنین در مردادماه تعداد ۷۴ فقره پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.

فرمانده یگان حفاظت همچنین اعلام کرد: تعداد ۵۳ فقره احکام قطعی رفع تصرف شامل خلع ید، قلع و قمع و تخیله با همکاری مسئولان ادارات حقوقی و پشتیبانی استان ها به مرحله اجرا درآمد که در مجموعه مساحت اراضی رهاسازی شده در اثر اجرای ۵۳ فقره احکام به میزان بیش از ۱۴۴ هکتار با برآورد ارزش بیش از ۱۵۴ میلیاردتومان است.

وی ادامه داد: بهترین عملکرد برای تعداد اجرای احکام قضایی توسط فرماندهی یگان حفاظت استان اصفهان با ۱۲ فقره به مساحت بیش از ۷.۶ هکتار و آذربایجان شرقی با ۶ فقره به مساحت بیش از ۵ هکتار و در نهایت فارس با ۵ فقره به مساحت بیش از ۱۷ هکتار را داشتند.

سرهنگ عباس نژاد تعرض به اراضی دولتی در سطح استان ها و همچنین اقدامی که یگان در جهت رفع آنها انجام داد را برشمرد و گفت: در مردادماه تعداد ۲۶۶ فقره وقوع تعرض به اراضی در مساحتی بالغ بر ۱۷۹ هکتار در ۳۰ استان، گزارش شد که بخش عمده ای از موارد تعرض در چهارچوب اختیارات ضابطان یگان رفع تصرف و با متصرفان برخورد شد.

به گفته وی، یگان حفاظت ایرانشهر در مردادماه با اجرای ۸۹ فقره رفع تعرض به مساحت ۱۷ هکتار بیشترین اقدام را داشت.  

سرهنگ عباس نژاد رفع تعرضات را در استان‌های کشور به شرح زیر اعلام کرد:

اصفهان- ۱۳۱۷۹ مترمربع به ارزش ۱۳ میلیارد و ۱۷۹ میلیون تومان

اصفهان-۱۰۰۰۰ مترمربع به ارزش ۲ میلیاردتومان

یزد- ۱۵۰۰ مترمربع به ارزش ۳ میلیاردتومان

خوزستان- ۴۰۰۰۰ مترمربع به ارزش ۲۰ میلیاردتومان

خوزستان- ۱۰۰۰ مترمربع به ارزش ۲ میلیاردتومان

خوزستان- ۵۰۰۰۰ مترمربع به ارزش ۲۵ میلیاردتومان

سمنان- ۴۰۰۰۰ مترمربع به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان

گیلان- ۲۰۰۰ مترمربع به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان

گیلان- ۹۴۰۰۰ مترمربع به ارزش ۹۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان

کرمان- ۵۰۰ مترمربع به ارزش ۱ میلیاردتومان

مازندران- ۲۵۰ مترمربع به ارزش ۱ میلیاردتومان

مازندران – ۲۰۰۰ مترمربع به ارزش ۱ میلیاردتومان

همدان- ۳۶۰ مترمربع به ارزش ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان  

کرمان- ۲۹۳۷ مترمربع به ارزش ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان

کرمان- ۴۰۰۰۰۰ مترمربع به ارزش ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان

فارس- ۶۰۰۰۰ مترمربع به ارزش ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

البرز- ۶۰۰ مترمربع به ارزش ۱ میلیاردتومان

البرز- ۵۰۰۰ مترمربع به ارزش ۴ میلیاردتومان

چهارمحال و بختیاری-۲۰۰۰ مترمربع به ارزش ۲۰ میلیاردتومان

خراسان رضوی- ۵۰۰۰۰۰ مترمربع به ارزش ۱۲۵ میلیاردتومان

آذربایجان شرقی- ۱۰۰۰۰ مترمربع به ارزش ۱ میلیاردتومان

البرز-۱۵۰۰ مترمربع به ارزش ۴ میلیاردتومان

تهران- ۲۵۵۰ مترمربع به ارزش ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان

تهران- ۳۰۰۰۰ مترمربع به ارزش ۳۰ میلیاردتومان