شناسهٔ خبر: 58564 - سرویس استان‌ها

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب کرمان خبرداد:

رفع تصرف ۷۵۰۸مترمربع از اراضی دولتی در شهرستان‌های جیرفت، منوجان، عنبرآباد و رودبار جنوب

رفع تصرف فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب کرمان  گفت: حدود ۷۵۰۸ مترمربع از اراضی دولتی واقع در شهرستان‌های جیرفت، منوجان، عنبرآباد و رودبار جنوب درشهریورماه ۹۷  رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان جنوبی، سرهنگ ابرهام فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره‌ کل راه و شهرسازی جنوب‌کرمان بیان داشت: تصرف غیرمجاز به صورت ساخت بنا و دیوارکشی انجام شده بود که توسط گزارشات تیم گشت مبنی بر تصرف منابع متعلق به بیت‌المال رفع تصرف شد و ارزش تقریبی زمین رفع تصرف شده حدود ۱۳میلیارد و ۹۷۰میلیون ریال است.

سرهنگ ابرهام افزود: براساس قانون هرگونه ساخت و ساز، دخل و تصرف، تعرض و تجاوز به اراضی ملی جرم است و ماموران یگان حفاظت میتوانند ضمن ممانعت، فرد متخلف را دستگیر و به مراجع قضایی تحویل دهند.

ابرهام یادآور شد: این یگان به صورت ۲۴ساعته در دو شیفت گشت‌زنی داشته و  از اراضی ملی محافظت و با افراد فرصت‌طلب و زیاده‌خواه برخورد قانونی خواهد کرد.

وی در پایان از همشهریان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به حریم راه‌ها و اراضی دولتی و ساخت‌ و ساز غیرقانونی مراتب را به شماره تلفن‌ ۴۳۳۱۵۷۲۰ اطلاع دهند.