شناسهٔ خبر: 58590 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

بارش باران در سواحل غربی خزر با نفوذ جریانات شمالی/ کاهش نسبی دما در غرب کشور

آب و هوا- هواشناسی براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقش‌های پیش‌یابی هواشناسی و همچنین پیش‌بینی کلی طبق نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز و فردا در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقش‌های پیش‌یابی هواشناسی و همچنین پیش‌بینی کلی طبق نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز و فردا در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود.

امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، برای ارتفاعات چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان، افزایش ابر، گاهی رعد و برق و ورزش باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا می شود.

روز دوشنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل غربی دریای خزر، رشد ابر و بارش رگباری گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد در استان‌های گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رخ خواهد داد.

از سه‌شنبه تا اواخر هفته با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، در استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب کشور کاهش نسبی دما همراه با بارش‌های رگباری و وزش باد شدید موقتی، گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

در اواخر هفته در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

دمای سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.