شناسهٔ خبر: 5861 - سرویس استان‌ها

رییس اداره نظارت و ارزیابی وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد؛

عملکرد مثبت استان زنجان در ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی

بازدید رییس اداره نظارت و ارزیابی وزارت راه و شهرسازی هاشم رسولی در حاشیه بازدید از دستگاه‌های عضو شورای حمل و نقل استان زنجان گفت: استان زنجان یکی از استانهایی است که در رابطه با ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در بازدید رییس اداره نظارت و ارزیابی وزارت راه و شهرسازی از دستگاه های عضو شورای حمل و نقل که از اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان انجام گرفت مهندس کلیم اله وثوقی به عنوان رییس شورای حمل و نقل استان با اشاره به اینکه مجموع راه‌های اصلی استان  ۵ هزار و ۷۰۰ کیلومتر است اظهار داشت: ۶۰۰ کیلومتر از مجموع این راهها راه‌های شریانی محسوب می‌شوند.

وی آزادراه زنجان به قزوین، زنجان به تبریز، جاده ترانزیت زنجان به خرم‌دره و زنجان به بیجارو تبريز را از جمله محورهای شریانی استان زنجان دانست و اضافه کرد: زنجان با وجود اینکه ۱.۳ درصد از مساحت و جمعیت کشور را در اختیار دارد ولی ۲.۴ درصد از محورهای مواصلاتی در محدوده این استان قرار گرفته است.

وثوقي به تشکیل جلسات ماهانه شورای حمل و نقل استان اشاره کرد و متذکر شد: در این شورا تصمیمات حوزه حمل و نقل اتخاذ و راه‌کارهاي مهم ارائه می‌شود.

وی از حضور ۵۰ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان زنجان در ایام نوروز خبر داد و ابراز داشت: این اکیپ‌ها در ۲۸ راهدارخانه مجهز مستقر هستند تا به هنگام نیاز وارد عمل شوند.

مدیرکل راه و شهر سازی استان زنجان تأکید کرد: راهداری محورهای این استان با استفاده از ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین اقدام به ارائه خدمات به مسافران جاده‌ای می‌کنند.

در ادامه این بازدید که به همراه اعضای شورای حمل و نقل استان صورت گرفت رییس اداره نظارت و ارزیابی وزارت راه و شهرسازی از سازمان حمل و نقل و پایانه های استان ، فرودگاه زنجان، اداره کل هواشناسی استان و همچنین اداره کل راه آهن شمالغرب بازدید به عمل آوردند.

در پایان رسولی با اشاره به اینکه طی بازرسی های انجام شده از مجموعه دستگاههای وزارت و شهرسازی شکایت خاصی از نحوه خدمات رسانی گزارش نشده است، افزود:استان زنجان یکی از استانهایی است که در رابطه با ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی دارد . وی ادامه داد : جمع بندی نهایی پس از پایان ایام نوروز انجام و نتایج آن اعلام خواهد شد.

رییس اداره نظارت و ارزیابی وزارت راه و شهرسازی یادآوری کرد: صندوق های ویژه پیشنهادات و انتقادات در مجموعه دستگاههای اجرایی وزارت راه و شهر سازی نصب شده است که موارد توسط کارشناسان امر بلافاصله بررسی و ارجاع داده می شود.

این مسوول با اشاره به افزایش شمار تردد در ایام تعطیلات نوروز امسال از محورهای شمالغرب کشور گفت: بر این اساس تردد در استان زنجان شش درصد رشد داشته است.

وی ابراز کرد: تمامی برنامه ها و تمهیدات وزارت راه و شهر سازی بر ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی متمرکز بوده است که امیدواریم همین روند تا پایان تعطیلات نوروز تداوم داشته باشد.