شناسهٔ خبر: 58642 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‌های اذربایجان شرقی خبر داد:

پايان موفقيت آميز عمليات حج تمتع فرودگاه تبريز

بازگشت حجاج تبریز مديرکل فرودگاههای استان آذربايجان شرقی از پايان موفق آميز عمليات حج تمتع سال ۱۳۹۷ در فرودگاه تبريز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه های استان آذربایجان شرقی؛ مصطفی صفایی گفت: با لطف و عنایت خداوند متعال و تلاش شبانه روزی کلیه نهادها و ارگان های مستقر در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز پروازهای رفت و برگشت حج تمتع سال ۹۷ فرودگاه تبریز بدون کوچکترین مشکلی انجام پذیرفت و طبق بررسی های بعمل آمده رضایت حداکثری زائرین و مستقبلین از نحوه خدمات رسانی در فرودگاه تبریز تامین شد که این موضوع جز با همکاری مردم امکان پذیر نبود.

وی در توضیح آمار پرواز و مسافر جابجا شده در پروازهای رفت حج تمتع گفت: عملیات اعزام حجاج استان آذربایجان شرقی و اردبیل نیز از تاریخ ۱۸ مرداد آغاز شد و طی مدت ۷ روز تعداد ۴۲۹۰ نفر از حجاج در قالب ۱۳ پرواز از فرودگاه تبریز اعزام شدند.

صفایی گفت: عملیات برگشت حجاج استان آذربایجان شرقی نیز از تاریخ ۱۹ شهریور آغاز و در مدت ۶ روز تعداد  ۴۳۱۰  نفر مسافر در قالب ۱۴ پرواز به شهر تبریز بازگشتند.

وی افزود: آخرین پرواز با ۴۴۱ زائر و میزان ۱۲ تن بار شب گذشته ساعت ۲۱:۳۰ وارد فرودگاه تبریز شد.

مدیرکل فرودگاه های استان در رابطه با تدابیر اتخاذ شده در فرودگاه تبریز برای مدیریت هرچه بهتر عملیات حج امسال گفت: برنامه ریزی ها و هماهنگی لازم جهت انجام هرچه بهتر عملیات حج امسال از حدود ۲ ماه قبل از آغاز عملیات رفت اتخاذ شده بود که اقدامات متنوعی از جمله طراحی و رنگ آمیزی، تقویت و بهسازی سیستم سرمایش ترمینال حجاج، خط کشی پارکینگ خودروهای میدان حج در همین راستا انجام شده بود.