شناسهٔ خبر: 58661 - سرویس مسکن و شهرسازی

امضای تفاهم‌نامه احداث اولین شهر خورشیدی و بادی در ۲ شهر جدید

سر در ساختمان شرکت عمران شهرهای جدید تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه نیروگاه‌های خورشیدی و بادی بین شرکت عمران شهرهای جدید و شرکت "مشانیر" امضا شد که در گام نخست، اولین شهر جدید خورشیدی در "امیرکبیر" و شهر جدید بادی در "رامشار" احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید، در راستای تحقق اهداف کلان اقتصاد مقاومتی از طریق مشارکت و همکاری بین بخش عمومی و خصوصی، بهره گیری از ظرفیت‌ها و قابلیت های شهرهای جدید در تولید انرژی‌های تجدید‌پذیر، تفاهم نامه همکاری بین شرکت عمران شهرهای جدید و شرکت مشانیر امضا شد.

پس از برگزاری چندین نشست و بازدید تیم فنی و تخصصی شرکت مشانیر از شهرهای جدید و آگاهی از ظرفیت ها و قابلیت های آنها با هدف کمک به اجرای سیاست های دولت در افزایش و ارتقای توان تولیدی کشور در بخش انرژی و بویژه افزایش سهم انرژی های پاک در مصرف انرژی کشور و به منظور صیانت از منابع انرژی فسیلی، محافظت از محیط زیست، گسترش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک و ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهروندان و شرکتهای عمران، یادداشت تفاهم همکاری بین شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و شرکت سهامی خدمات مهندسی برق، مشانیر منعقد شد.

بر اساس این تفاهمنامه همکاری ؛ در چارچوب قراردادهای جداگانه و مبتنی بر شرایط هر شهر، احداث نیروگاه خورشیدی و نیروگاه بادی در شهرهای جدید انجام خواهد شد.

احداث اولین شهر جدید خورشیدی در شهر جدید امیر کبیر و اولین شهرجدید بادی کشور در شهر جدید رامشار از مهمترین محورهای این تفاهمنامه است./