شناسهٔ خبر: 58715 - سرویس استان‌ها

نقش مشارکت توسعه‌گران در اجرایی شدن سیاست‌های حوزه بازآفرینی مازندران

جلسه نشستی با موضوع تبیین نقش توسعه گران با حضور رئیس انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان استان و نمایندگان استانی و معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان در محل دفتر انجمن استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، ثباتی معاونت بازآفرینی شهری و مسکن این اداره کل ضمن اشاره به آیین نامه اجرایی برنامه ملی (مصوب اردیبهشت۹۷ هیات محترم وزیران) بر ظرفیت‌های موجود این برنامه در زمینه‌های مختلف تشویقی و ترغیبی از جمله ارائه تسهیلات نوسازی واحدهای مسکونی موجود در محدوده‌های هدف بازآفرینی، پرداخت ودیعه اسکان موقت، تهیه طرح بهسازی و نوسازی محدوده‌های هدف، تامین درصدی از منابع مورد نیاز برای تعریض معابر، اصلاح هندسی و...، صدور خارج از نوبت پروانه‌های ساختمانی توسط شهرداری و برقراری انشعابات آب و برق و گاز برای یکصد هزار واحد مسکونی در هر سال در محدوده مذکور، اشاره کرد.

وی در ادامه با تاکید بر این موضوع که حضور انبوه سازان جزو برنامه‌های محوری دولت می‌باشد، خواستار مشارکت و همکاری انبوه سازان در نقش توسعه‌گری شد و خاطرنشان کرد: با همراه ساختن ساکنین محلات هدف بازآفرینی شهری می‌‌توان در راستای ارتقا کمی و کیفی سطح زندگی در این محلات گام مهمی برداشت.

معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی نقش مردم را در پیشبرد اهداف بازآفرینی شهری و اجرایی شدن سیاست‌های ابلاغی دولت بسیار مهم دانست و ابراز امیدواری کرد: با توجه به سیاست‌های مرتبط با حوزه بازآفرینی شاهد تغییرات و تحولات خوبی در محلات مذکور باشیم.

در ادامه این نشست نماینده انبوه سازان به تشریح برخی از مشکلات پیش رو در این زمینه پرداخت و خواستار اعمال مشوق‌های بیشتر برای تامین خدمات زیربنایی و تسریع روند صدور پروانه‌های ساختمانی و همکاری بیشتر شهرداری‌های استان در راستای فراهم ساختن بستر مناسب برای حضور انبوه سازان و همکاری اداره کل راه و شهرسازی در مرتفع شدن این مشکلات شد.

گفتنی است، در پایان این نشست از شرکت کنندگان دعوت شد تا در سامانه گواهینامه احراز صلاحیت موضوع ماده۴ قانون حمایت از احیا بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری جهت اخذ صلاحیت گرایش توسعه گری ثبت نام به عمل آورند.