شناسهٔ خبر: 58724 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری استان همدان خبر داد:

آمادگی مجتمع‌های خدماتی رفاهی استان برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین

جلسه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از آمادگی مجتمع های خدماتی رفاهی استان برای خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، مصطفی پناهنده در جمع مسئولان کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان همدان اظهار داشت: تا قبل از آغاز طرح اربعین ضمن معرفی مدیران مجتمع های خدماتی رفاهی استان، از تمامی مجتمع های خدماتی رفاهی بازدید لازم انجام می شود.

وی افزود: توسط گروه نظارت بر مساجد بین راهی و مجتمع های خدماتی رفاهی از همه مجتمع ها به ویژه واحدهای در مسیر حرکت زائران و پمپ بنزین های جاده ای و مراکز بین راهی بازدید و برای استفاده در ایام مذکور، نواقص موجود برطرف می شود.

پناهنده با تأکید بر اینکه مجتمع ها باید آمادگی لازم را از هر نظر برای اجرای مطلوب طرح داشته باشند، تصریح کرد: سرویس های بهداشتی و ذخیره آب آشامیدنی و بهداشتی، مساجد و تأسیسات مجتمع های بین راهی فعال و از لحاظ گرمایشی برای استراحت زائران آماده به کار باشند که در صورت نیاز موکب ها به سمت مجتمع های خدماتی رفاهی هدایت شوند.

مدیرکل راهداری استان همدان ادامه داد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و شرکت گاز استان نسبت به تأمین سوخت لازم و به موقع جایگاه های عرضه سوخت اقدام و پیش بینی لازم برای مقابله با موقعیت های بحرانی در این ایام را انجام دهند.

پناهنده ادامه داد: لازم است شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای سوختگیری خارج از نوبت آمبولانس های اورژانس و هلال احمر و دستگاه های فعال در ستاد اربعین هماهنگی های لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و شرکت گاز ضمن نظارت بر عملکرد جایگاه های نسبت به بازنگری جایگاه های سوخت و صدور دستورات لازم در خصوص رفع نقص احتمالی آنها قبل از آغاز طرح اقدام کرده و همچنین شرکت نفت نسبت به افزایش سهمیه سوخت مجتمع های خدماتی رفاهی و آمبولانس های گازوییل سوز اقدام کند.

این مسئول با بیان اینکه شرکت مخابرات نیز باید نسبت به حذف نقاط کور تلفن همراه در راه های مواصلاتی به خصوص مسیر حرکت زائران اقدام کند، ابراز داشت: شرکت احداث و نگهداری آزادراه کربلا هم نسبت به تکمیل عملیات راهداری و فعال کردن کلیه گیت های عوارضی و مدیریت مناسب و بهینه عبور وسائل نقلیه از گیت ها با حداقل زمان ممکن و در صورت امکان ارائه تخفیف برای اتوبوس های زائران اقدام کند و نسبت به بازدید و بازسازی دوربرگردان های مناسب در آزادراه برای بهره برداری گشت های اورژانس، هلال احمر، پلیس راه و امداد خودرو اقدامات لازم را انجام دهد./