شناسهٔ خبر: 58737 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

کاهش ۵ درجه‌ای دمای تهران تا روز پنجشنبه/ ورود سامانه پرفشار بارانی از شمال غرب و سواحلی شمالی به کشور

آب و هوا براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، از بعدازظهر و اوایل امشب سامانه پرفشار از سمت شمال غرب و سواحل شمالی به کشور نفوذ خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، از بعدازظهر و اوایل امشب سامانه پرفشار از سمت شمال غرب و سواحل شمالی به کشور نفوذ خواهد کرد.

برهمین اساس این سامانه که با جریانات نسبتا ناپایدار تراز میانی همراه است بخش‌های شمالی آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و غرب گلستان را در برخواهد گرفت و در این مناطق رشد ابر، وزش باد، بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

برای فردا چهارشنبه این سامانه تقویت شده و بارش در مناطق ذکر شده شدت یافته و علاوه بر آن بخش‌هایی از مرکز، شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز را نیز در بر می‌گیرد.

روز پنجشنبه بارش در سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و بخش‌هایی از شمال شرق ادامه خواهد داشت.

شدت بارش‌ها امروز سه شنبه در گیلان و شرق مازندران، روز چهارشنبه در گیلان، مازندران، غرب گلستان، روز پنجشنبه در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، شمال استان‌های خراسان رضوی، سمنان و تهران خواهد بود و این سامانه بارشی در روز جمعه نیز به تناوب در نیمه شمالی کشور فعال است.

در روزهای سه‌شنبه تا جمعه به سبب   نفوذ جریانات شمالی، به‌طور میانگین کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد.

همچنین در ساعات بعدازظهر سه روز آینده، در استان‌های واقع در زاگرس جنوبی و مرکزی در برخی نقاط فارس، استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، جنوب اصفهان، شرق بوشهر، شمال هرمزگان رشد ابر، وزش باد، گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

روزهای چهارشنبه تا جمعه در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و در بعضی ساعات گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

تهران امروز آسمانی ابری و در بعضی ساعات افزایش ابر و وزش باد را تجربه کرد و بیشینه دما در آن به ۳۴ درجه بالای صفر رسید که طی چند روز آینده با احتمال کاهش ۵ درجه ای روز پنجشنبه به ۲۹ درجه خواهد رسید.

اهواز هم با دمای ۴۶ درجه بالای صفر امروز گرم ترین استان کشور بود.

دمای سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.