شناسهٔ خبر: 58764 - سرویس بنادر و دریانوردی

در بازدید رایزن اقتصادی و کاردار سفارت آفریقای جنوبی از بندر امیرآباد عنوان شد:

ابراز تمایل آفریقای جنوبی برای صادرات کالا از ایران به روسیه/ ارایه امتیازات مناسب برای جذب سرمایه گذاران

نشست رایزن اقتصادی و کاردار سفارت آفریقای جنوبی، از زیرساخت ها و ظرفیت های اقتصادی و حمل و نقل و ترانزیت منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش رضوانی؛ مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در  جریان بازدید رایزن اقتصادی و کاردار سفارت آفریقای جنوبی، گفت: بندر امیرآباد با توجه به زیرساخت های که دارد آماده همکاری با صادرکنندگان و سرمایه گذاران آفریقای جنوبی است. از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان افریقای جنوبی دعوت می کنیم که در امیرآباد حضوری جدی برای اجرای پروژه های اقتصادی داشته باشند.

وی تصریح کرد: در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد امتیازات مناسبی برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان خارجی در نظر گرفته می شود که با توجه به تضمین سودآوری در قراردادها، فعالیت در این مجموعه را به یک سرمایه گذاری امن تبدیل می کند.

وی افزود: متصل بودن بندر امیرآباد به خط آهن سراسری و قرار داشتن در کریدور شمال جنوب، فرصت بسیار مناسبی برای دسترسی صادرکنندگان کشورهای جنوبی ایران به بازار شمالی ایران و آسیای میانه و حتی اروپا است. این فرصت برای کشورهای قاره آفریقا نیز فراهم است تا با استفاده از کریدور شمال جنوب و زیرساخت های بندر امیرآباد، مسیر ارزانتر و کوتاه تری در زمینه صادرات داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی سارا دین؛ رایزن اقتصادی سفارت آفریقای جنوبی نیز در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از آشنایی با زیرساخت های بندر امیرآباد،  گفت: محصولات افریقای جنوبی در حال حاضر پس از طی مسیری طولانی به بندر سنپترزبورگ و سپس از طریق این بندر به بازار روسیه منتقل می شود. اما با توجه به مسیر مناسب کریدور شمال جنوب، مایل هستیم که فعالیت های صادراتی آفریقای جنوبی به روسیه از طریق بندر امیرآباد به روسیه گسترش یابد.

 روز گذشته سارا دین، رایزن اقتصادی و ثریا جاکوبز، کاردار سفارت افریقای جنوبی، با فرصت های ترانزیت کالا در بندر امیرآباد برای دستیابی به بازار روسیه و کشورهای منطقه CIS آشنا شدند./