شناسهٔ خبر: 58767 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می دهد:

بارش باران و وزش باد طی سه روز آینده در اکثر استان های شمالی کشور/ افزایش دما از فردا در شمال غرب و سواحل دریای خزر

آب و هوا در ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز در سواحل شمالی، شمال شرق، استان های واقع در دامنه هایج نوبی البرز و با شدت کمتری در مناطقی از شمال غرب و مرکز کشور بگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، با توجه به داده ها و تصاویر ماهواره هواشناسی و همچنین پیش بینی کلی براساس نقشه های همدیدی و آینده نگری، در ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز در سواحل شمالی، شمال شرق، استان های واقع در دامنه هایج نوبی البرز و با شدت کمتری در مناطقی از شمال غرب و مرکز کشور بگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی شد.

فردا جمعه در سواحل شمالی، دامنه های جنوبی البرز مرکزی در استان های قزوین، شرق تهران و سمنان و بخش های شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، بارش با شدت کمتری ادامه خواهد داشت.

این سامانه در اواخر وقت روز جمعه به تدریج از شمال شرق کشور خارج می شود.

شنبه با عبور موج تراز میانی جو از غرب کشور مجددا در دامنه های زاگرس مرکزی، غرب، شمال غرب و در دامنه های جنوبی البرز مرکزی در استان های زنجان، قزوین و شرق تهران رگبار باران همراه با وزش باد و رعد و برق پیش بینی می شود.

در این روز در استان های اردبیل، گیلان و مازندران بارش های پراکنده رخ می دهد.

شدت بارش امروزدر گیلان، غرب مازندران و غرب گلستان، دامنه های البرز در غرب سمنان و شرق تهران، برخی مناطق خراسان رضوی است.

جمعه دامنه های البرز در شرق تهران و غرب سمنان و ورز شنبه در نیمه شمالی استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش شدت خواهد داشت و بادهای شدید موقتی رخ می دهد.

در سه روز آینده در ساعات بعدازظهر رشد ابر، وزش باد شدید موقت، رگبار و رعد و برق در شرق فارس، غرب و جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان پیش بینی می شود.

 در مناطق کوهپایه ای به سبب  رگبار شدید موقتی،  احتمال سیلاب ناگهانی در مسیلها و رودخانه ها  وجوددارد  ازاین رو به هموطنان عزیز در مناطق مذکور توصیه می شود که از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و  مسیل ها خودداری کند.  

در دو روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل در بعضی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می شود.

لازم به ذکر است که روز جمعه در شمال غرب و سواحل دریای خزر شاهد افزایش نسبی دما در حدود ۳ تا ۵ درجه خواهیم بود.

دمای سه روز آینده استان های کشور را می توانید اینجا مشاهده کنید.