شناسهٔ خبر: 58770 - سرویس جاده‌ای

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت:

دستور آخوندی به سازمان راهداری و كمیسیون ایمنی راه‌ها/ برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیسیون ایمنی راه‌ها/ جزئیات نامه وزیر راه و شهرسازی به معاون رئیس جمهوری

گزارش آخر هفته دستور معاون اول رییس‌جمهور برای جلوگیری از تکرار این حوادث، اولویت وزارت راه توسعه حمل‌‌ونقل جاده‌ای و ترانزیت با ترکیه است، برگزاری نشست دو روزه ایران و ایتالیا در حوزه ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی، دسترسی مردم فامنین به آزادراه همدان-ساوه و فراخوان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در احداث و بهره‌برداری پل‌های عابر پیاده سایر عناوین مهم حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین خبری بخش حمل‌‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به دلیل رخ داد حادثه تصادف یک دستگاه کامیون حامل تانکر سوخت با یک اتوبوس مسافربری مسیر تهران-کرمان در محور آزادراهی کاشان-نطنز-اصفهان و ۵۰ کیلومتری کاشان در شامگاه ۲۶ شهریورماه معطوف به این مساله و حواشی پیرامون است که در زیر می‌توانید بخشی از آن را ملاحظه کنید:

دستور آخوندی برای سازمان راهداری و كمیسیون ایمنی راه ها

وزیر راه وشهرسازی با تسلیت درگذشت تعدادی از هم وطنان گرامی در ایام عزاداری و سوگواری شهادت مظلومانه سالار شهیدان و همدردی با خانواده جان باختگان و مصدومان این سانحه دستور داد تا سازمان راهداری و كمیسیون ایمنی راه ها موضوع را در اسرع وقت پیگیری و گزارش كنند.

وزیر راه  وشهرسازی به رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای دستور داده كه گزارش گروه فنی اعزامی نخست در کمیسیون‌های ماده‌های ۱۱ و ۱۲ آیین ‌نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به منظور بررسی دقیق مدارک ماشین‌ها، رانندگان و شرکت‌های متبوع آنها و سپس در کمیسیون ایمنی راه‌ها طرح تا با توجه به محدوده اختیارات قانونی که برای این کمیسیون در نظر گرفته شده، با نهایی شدن دستورات لازم از وقوع سوانح مشابه جلوگیری شود.

دستور معاون اول رییس‌جمهور برای جلوگیری از تکرار این حوادث

معاون اول رییس جمهور با صدور پیامی ضمن تسلیت کشته و مجروح شدن جمعی از هموطنان در حادثه تصادف اتوبوس مسافربری با تانکر حامل سوخت که شب گذشته رخ داد، از مسوولان ذی ربط به ویژه وزارت راه و شهرسازی و نیروی انتظامی خواست ضمن بررسی همه جوانب، تمهیدات لازم برای جلوگیری از وقوع چنین حوادث ناخوشایندی را بکار بندند.

همچنين از استاندار محترم اصفهان می خواهم تا ضمن امداد رساني و رسيدگي فوري به وضعيت آسيب ديدگان و بررسی دقيق علت وقوع اين سانحه ناگوار، نتيجه را در اسرع وقت به اطلاع عموم ملت بزرگوار ايران برسانند.

برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیسیون ایمنی راه‌ها در دوم مهرماه به ریاست آخوندی

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور از برگزاری نشست فوق‌العاده این کمیسیون در روز دوشنبه دوم مهرماه به ریاست وزیر راه و شهرسازی با هدف بررسی حادثه برخورد اتوبوس مسافربری با تانکر حمل سوخت در آزادراه کاشان نطنز اصفهان خبر داد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: کمیسیون ایمنی راه‌های کشور بر اساس گزارش ارائه‌شده از سوی کارشناس خود، تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کند تا از بروز هرگونه حادثه مشابه جلوگیری کند.

اولویت وزارت راه توسعه حمل‌‌ونقل جاده‌ای و ترانزیت با ترکیه است

رضا هاکان تکین سفیر ترکیه در ایران با عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی دیدار کرد و در این دیدار حسن‌نیا بر اولویت توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای و ترانزیتی بین دو کشور نزد وزارت راه و شهرسازی ایران و رفع موانع و مشکلات فی‌مابین تاکید کرد.

حسن‌نیا همچنین تصریح كرد: در زمینه توسعه همكاری‌ها در حوزه انتقال دانش و تجربیات مربوط به نگهداری راه‌ها، تأسیسات بین‌راهی و سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند جاده‌ای و سایر موضوعات، طرف ایرانی آمادگی هرگونه همكاری و مشاركت را اعلام می‌دارد.

جزئیات نامه وزیر راه و شهرسازی به معاون رئیس جمهوری

مديرعامل شركت ساخت وتوسعه زيربناهای حمل و نقل كشور با اشاره به نامه وزیر راه و شهرسازی به رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام آمادگی برای توسعه و تکمیل محورهای منتهی به بندر چابهار از کریدورهای شرق-غرب و شمال-جنوب با هدف اتصال به مرزهای شمالی، درخواست اعتبار و نگاه ویژه داشت.

خادمي توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای با توجه به سرمایه‌گذاری‌های خارجی در بندر چابهار را مهم دانست و گفت: تصور می‌شود در سال‌ آینده شاهد توسعه راه‌های منتهی به بندر چابهار خواهیم بود.

برگزاری نشست دو روزه ایران و ایتالیا در حوزه ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از برگزاری نشست دوروزه با مدیرکل حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای ایتالیا به میزبانی این سازمان طی روزهای ۲۶ و ۲۷ شهریورماه خبر داد.

نفیسی در ادامه خاطرنشان کرد: در این جلسه، تسهیل تردد کامیون‌های ایرانی از طریق کشتی‌های رو-رو از مسیر استانبول ترکیه به شمال ایتالیا و یونان به جنوب این کشور مطرح خواهد شد.

دسترسی مردم فامنین به آزادراه همدان-ساوه

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از دسترسی مردم فامنین به آزادراه همدان- ساوه بعد از بررسی این طرح در شورای ترافیک خبر داد.

وی در ادامه در بازدید از محور اراک - قهاوند و قهاوند- مرادبلاغی به سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان تأکید کرد: عملیات اجرایی احداث ۳ کیلومتر قهاوند- مراد بلاغی و ۱۱ کیلومتر روکش اراک - قهاوند قبل از اتمام فصل کاری در استان همدان انجام گیرد.

فراخوان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در احداث و بهره‌برداری پل‌های عابر پیاده

به منظور سرعت بخشیدن به روند احداث پل‌های عابر پیاده مورد نیاز در محورهای جاده‌ای برون‌شهری، زمینه‌های جلب مشاركت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فراهم شد.

حمیدرضا شهركی‌ثانوی مدیركل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری این سازمان، با بیان این خبر اظهار داشت: یكی از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، احداث پل‌های عابر پیاده است كه در این زمینه، علاوه بر استفاده از اعتبارات بخش دولتی، از سال ۸۳ احداث پل‌ها با مشاركت بخش خصوصی آغاز شد و با انعقاد قراردادهای بلندمدت به صورت BOT ، انجام شده است.