شناسهٔ خبر: 5880 - سرویس مسکن و شهرسازی

عقبایی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

بازگشت رونق به بازار مسکن در تابستان ۹۴/ مردم تخلفات مشاوران املاک را گزارش کنند

حسام عقبائی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: خیز خروج مسکن از رکود در نیمه دوم سال ۹۳ برداشته شد و با اوج‌گیری آن در بهار امسال، پیش‌بینی می‌شود که در تابستان سال جاری شاهد بازگشت رونق به مسکن باشیم.

حسام عقبایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر خیز بازار مسکن برای خروج از رکود در ۶ ماه دوم سال گذشته اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال نیز این روند ادامه می‌یابد و در تابستان ۹۴ شاهد بازگشت رونق به بازار مسکن خواهیم بود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با بیان اینکه آمارهای معاملات مسکن در ماه‌های پایانی سال گذشته نیز این موضوع را تأیید می‌کند، گفت: به عنوان مثال در بهمن ماه ۹۳ با ثبت بیش از ۱۰۳ هزار معامله مسکن (فقط خرید و فروش و بدون احتساب معاملات رهن و اجاره)، شاهد بیشترین تعداد معاملات مسکن در سال گذشته بودیم.

وی با اشاره به بیشتر بودن تعداد قراردادهای اجاره مسکن در نیم سال دوم ۹۳ نسبت به نیمه نخست آن افزود: این آمارها نشان می‌دهد تصور برخی افراد مبنی بر این‌که معاملات رهن و اجاره در نیمه اول هر سال اوج می‌گیرد، اشتباه است و اتفاقا در نیمه دوم هر سال بنگاه‌های معاملات ملکی تعداد معاملات رهن و اجاره بیشتری را ثبت می‌کنند.

عقبایی همچنین در زمینه راه‌های ثبت شکایات مردم از مشاوران املاک سطح استان تهران اظهار کرد: بر اساس قانون نظام صنفی مصوب مجلس شورای اسلامی اتحادیه‌های اصناف از جمله اتحادیه مشاوران املاک استان تهران باید به آن دسته از شکایات مردم از اصناف که قابل بررسی در بازرسی اتحادیه است، رسیدگی کنند؛ بنابراین مردم در صورتی که از بنگاه‌های معاملات ملکی دارای مجوز از اتحادیه شکایتی داشته باشند می‌توانند هم با مراجعه حضوری و هم با شماره تلفن چهار رقمی ۷۳۳۴ که امکان تماس با آن از همه شهرستان‌ها و با گرفتن پیش‌شماره ۰۲۱ وجود دارد، شکایات خود از مشاوران املاک را به کارشناسان حقوقی اتحادیه اطلاع دهند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران ادامه داد: حدود ۴۰ بازرس و کارشناس حقوقی هر روز از ساعت ۷ تا ۱۶ آماده ثبت شکایات و پاسخگویی به مردم در خصوص تخلفات مشاوران املاک عضو اتحادیه هستند./