شناسهٔ خبر: 58840 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

آشنایی با پارك لجستيك دِرفت انگلستان

پارک لجستیک پارك لجستیك درفت كه در مركز انگلستان و در نزدیكی شهر بِرمینگام قرار گرفته ‌است، در مجاورت شبكه ملی بزرگراه‌های انگلستان و خط عبوری اصلی سواحل غربی این كشور قرار گرفته ‌است.

احداث این مركز لجستیك در سال ۱۹۹۷ و در مساحت ۴۰ هكتار صورت گرفت. اولین مرحله ایجاد پارك لجستیك با احداث یك پایانه ریلی انجام پذیرفت. عملیات تجهیز ۴۰ هكتار اولیه مركز ظرف ۸ سال از آغاز به كار پایانه ریلی انجام شد و از سال ۲۰۰۵ تا كنون،‌ در حدود ۴۰ هكتار دیگر نیز به این مجموعه افزوده شده است. افزایش كاركرد و ظرفیت عملكرد ریلی مجموعه از سال ۹۷ تا كنون بیش از ۱۴ برابر شده و از كمتر از ۱۰هزار عملیات كانتینری در سال، به بیش از ۱۴۰هزار عملیات كانتینری رسیده‌ است. پیش‌بینی می‌شود با ایجاد دسترسی و پایانه‌ جدید ریلی،‌ عملكرد این مركز بیشتر از پیش شود.

پارك لجستیك درفت از سال ۲۰۰۶ توسط شركت خصوصی پرولجیس خریداری شده و از آن زمان به صورت كاملا خصوصی اداره می‌شود. خدمات اصلی كه این پارك ارائه می‌كند شامل اجاره زمین،‌ سوله و انبارها به مجموعه‌های صنعتی، شركت‌های حمل‌ونقلی و شركت‌های پخش است. با وجود دسترسی مناسب به شیوه‌های ریلی و جاده‌ای و همچنین نزدیكی به مراكز تولید و جذب بار در مركز انگلستان، این مركز جذابیت ویژه‌ای برای مجموعه‌های بزرگ مانند تسكو و سنزبوری به عنوان شركت‌های بزرگ خرده‌فروشی در انگلستان و شركت‌های بزرگ حمل‌ونقل تركیبی مانند ادی استوبارت دارد.

به‌طوریكه به ترتیب ۱۰، ۸ و ۵ هكتار از سوله‌های این پارك لجستیك را در اختیار گرفته و با استفاده از خدمات لجستیكی و پشتیبانی موجود در این مركز، به مناطق مهمی از انگلستان با جمعیتی بیش از ۲۵ میلیون نفر با فاصله كمتر از سه ساعت،‌ دسترسی دارند. علاوه بر دسترسی‌های ریلی و جاده‌ای مستقیم در این مركز، دسترسی به حمل‌ونقل هوایی توسط فرودگاه برمینگام در فاصله ۵۰ كیلومتری و دسترسی به حمل‌ونقل دریایی در فاصله ۱۵۰ كیلومتری از طریق بندر تیلبوری وجود دارد. تصویری از پارك لجستیك پرولجیس درفت در شکل ‏۱‑۸ نشان داده شده است.

پارك لجستیك پرولجیس دِرفت

در طرح توسعه پارك لجستیك درفت، ساخت ۶۲۰۰ واحد مسكونی، طرح منطقه حفاظت‌شده و فضای سبز ۷۰ هكتاری، ساخت پایانه تركیبی جدید، و ۷۳۱ هزار مترمربع فضای نگهداری و خدمات توزیع با ظرفیت ایجاد ۹۰۰۰ شغل جدید پیش‌بینی شده است. همچنین یك مجموعه آموزش و نو‌آوری لجستیك نیز در نظر گرفته‌شده تا به عنوان مركز رشد فناوری‌های لجستیك مورد استفاده قرار گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما