شناسهٔ خبر: 5886 - سرویس استان‌ها

اخبار نوروزی استان مازندران در حوزه راه/ اعزام كاروان راهيان نور راه و شهرسازی مازندران به مناطق عملياتی جنوب كشور

راهداري مازندران مدير توسعه و منابع اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران از اعزام كاروان راهيان نور اين اداره كل به مناطق عملياتي جنوب كشور خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران محمود ذوالفقاري ضمن اعلام اين خبر٬ افزود: اين اداره كل همچون سنوات گذشته به منظور ارج نهادن به مقام و منزلت شهيدان و غيورمردان هشت سال دفاع مقدس و گرامي داشتن ياد و خاطره اين عزيزان و بر اساس برنامه ريزي صورت گرفته ۵۰ نفر از كاركنان خود را به همراه خانواده هايشان به مدت يك هفته در قالب كاروان راهيان نور براي بازديد به مناطق عملياتي جنوب كشور اعزام کرد.

مدير توسعه و منابع اداره كل راه و شهرسازي این استان اظهار کرد: بازديد از مناطق عملياتي جنوب كشور از جمله سوسنگرد، شلمچه، آبادان، خرمشهر، فاو از جمله برنامه‌هاي بازديد كاروان راهيان نور اين اداره كل بود.

ذوالفقاري در خصوص ديگر برنامه هاي فرهنگي اين اداره كل در سال جاري یادآور شد: برگزاري مراسم مختلف ملي و مذهبي، برگزاري مسابقات مختلف فرهنگي ويژه كاركنان و خانواده هاي آنان،  اجراي برنامه هاي گسترده در هفته گراميداشت دفاع مقدس، بسيج و ماه مبارك رمضان، عطر افشاني مزار شهدا و ديدار با خانواده‌هاي شهداء و جانبازان از جمله برنامه هاي فرهنگي اين كل در سال جاري است.

گفتني است شهيد عطاء الله زين العابديني و شهيد جان برار خناري از جمله شهداء جنگ تحميلي اين اداره كل هستند.

رضايت رانندگان از پاكسازي حريم راه‌هاي استان در نوروز ۹۴

مدير راهداري راه و شهرسازي استان گفت: از آنجا كه مازندران همواره به عنوان يك استان پيشرو در زمينه جذب مسافر و گردشگر در طول سال علي الخصوص در ايام تعطيلات بوده، لذا وجود يك راه ايمن و زيبا در اين استان به عنوان يك هدف اصلي همواره در سرلوحه كاري راه و شهرسازي استان است. از اين رو با توجه به تعطيلات ايام نوروز طرح ضربتي پاكسازي و زيبا سازي حريم راههاي اصلي استان از ۲۰ اسفند سال۹۳ به طور سراسري در سطح استان به اجرا درآمد كه خوشبختانه با تلاش و كوشش خستگي ناپذير راهداران عزيز با رضايت كاربران جاده اي همراه شد.

علي محمد زاده ضمن اعلام اين مطلب عنوان کرد: زيباسازي و پاكسازي حريم راهها نياز به يك فرهنگ سازي وسيع در سطح جامعه داشته و همه آحاد مردم بايد نسبت به اين مهم خود را مسئول بدانند.

وي تأکید کرد: در نوروز امسال با تلاش بي وقفه مجموعه همكاران اداره كل و ديگر دستگاه‌هاي ذيربط توانستيم نقش كوچكي در كاهش تلفات ناشي از سوانح رانندگي در استان داشته ايم و اميدواريم در سال جديد با همدلي و تعامل بيشتر و رعايت مقررات و قوانين توسط رانندگان شاهد سالي بدون سوانح رانندگي در كشور و استان باشيم.

بازديد هوايي مديركل راه و شهرسازي استان از محورهاي ارتباطي مازندران

نوروزي مديرکل راه و شهرسازي استان مازندرانی در حاشيه بازديد هوايي مديركل راه و شهرسازي استان از محورهاي ارتباطي این استان عنوان کرد: اين اداره کل به منظور ايمن سازي محورهاي استان در ايام نوروز اقدامات گسترده‌اي را در دستور کار خود داشته که اين اقدامات و حضور به موقع و هميشگي راهداران و ديگر عزيزان امداد و نجات جاده‌اي از جمله پليس راه، هلال احمر توانست گام‌هاي  ارزنده اي در خصوص کاهش تصادفات و تلفات جاده اي بردارد.

وي ادامه داد: از اين رو در واپسين روزهاي سفرهاي نوروزي و به منظور بررسي وضعيت ترافيک و هدايت روان آن در محورهاي استان اين بازديد صورت گرفته است.

نوروزي افزود: محورهاي ارتباطي گلوگاه - بهشهر، سوادکوه، هراز، کناره از جمله محورهايي بوده که مورد بازديد مديران مذکور قرار گرفت.

راه ايمن عاملي مؤثر در جهت جذب گردشگر در مازندران

معاون راهداري سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور كه به منظور اطلاع از آخرين وضعيت محور هراز به مازندران سفر كرده است در حاشيه بازديد از اين محور ضمن قدرداني از زحمات راهداران استان مازندران اظهار کرد: راهداران فرشتگان هميشه بيدار جاده ها هستند و حضور پر رنگ آنان در جاده ها، آرامش و امنيت را براي مسافرين به همراه دارد.

عبدالهاشم حسن نيا در ادامه ضمن قدرداني از مجموعه راه وشهرسازي استان به منظور افزايش ارتقاء ايمني محورهاي ارتباطي استان اظهار کرد: با توجه به حجم بالاي ترافيك و تردد مسافرين به مازندران مي طلبد محورهاي اين استان همواره ايمن و استاندارد باشد.

وی ضمن اشاره به شرايط جغرافيايي و محيطي استان عنوان كرد: مازندران با وجود نقاط گردشگري و ديدني مي‌تواند با سرمايه گذاري مناسب و راه ارتباطي ايمن و درست از طريق جذب مسافر  و گردشگر سهم بسيار زيادي در رشد و  شكوفايي اقتصاد براي خود منطقه و كشور داشته باشد.

حسن نيا اقدامات ايمن سازي محورها را براي كاهش تصادفات و تلفات جاده اي بسيار مثمر ثمر دانست و افزود: علاوه بر ايمن سازي محورها، رعايت قوانين و مقررات از سوي كابران جاده اي نيز مي تواند عامل مهمي در جهت كاهش سوانح رانندگي باشد.

گفتني است در اين بازديد فيلي مدير كل نگهداري راه و ابنيه فني سازمان راهداري كشور، معاون دفتر نگهداري و راه و ابنيه فني سازمان راهداري، مدير راهداري راه و شهرسازي مازندران و رئيس اداره راه و شهرسازي لاريجان (هراز) نيز حضور داشتند.

بازديد استاندار مازندران از عمليات راهسازي محور ساري _ كياسر

استاندار مازندران در حاشيه اين بازديد ضمن قدرداني از زحمات راهداران براي ايمن سازي محورهاي ارتباطي استان در ايام نوروز اظهار کرد: محور ارتباطي ساري _ کياسر به لحاظ شرايط جغرافيايي و آب و هوايي و همچنين تعدد روستاها يکي از محورهاي پرتردد استان بوده، لذا مي طلبد تا تعريض و ارتقاء  اين محور با شتاب مضاعفي در دستور کار قرار بگيرد.

ربيع فلاح ادامه داد: علاوه بر موارد ذکر شده اين محور به عنوان محور ارتباطي استان هاي مازندران و سمنان بوده که اين مهم نيز براهميت ايمن سازي و ارتقاء آن مي افزايد.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازي بايد با نگاهي ويژه به اين محور اعتبارات مناسبي را براي عمليات تعريض و ايمن سازي آن در نظر بگيرد.

فلاح در اين بازديد از نمايندگان مردم مرکز استان در مجلس شوراي اسلامي خواست تا با پيگيري هاي مجدانه در مجلس اعتبارات مناسبي براي پروژه مذکور دريافت نمايند.

گفتني است دراين بازديد حسن نيا معاون راهداري سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور، شجاعي نماينده مردم ساري در مجلس شوراي اسلامي، محمدي نماينده شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور، محمد زاده مدير راهداري راه و شهرسازي استان و جمعي از مسولين استاني و شهرستاني حضور داشتند.

سرعت گير هاي غير مجاز راه هاي ارتباطي محمود آباد برچيده شدند

محمد حسن داداشي عنوان کرد: شهرستان محمودآباد از جمله شهرستانهايي است كه به لحاظ شرايط جغرافيايي منطقه و تعدد روستاها در آن داراي محورهاي پر رفت و آمد بوده، لذا ايمن سازي و بهسازي راههاي ارتباطي اين شهرستان از جمله فعاليتهاي مهم اين اداره مي باشد.

وي افزود : با توجه به حجم بالاي تردد مسافرين نوروزي و همچنين مصوبه كميته ايمني حمل و نقل و سوانح رانندگي استان در زمينه برچيده شدن سرعت گيرهاي غير مجاز در سطح جاده هاي استان، اين اداره اقدامات وسيعي را در اين خصوص با هدف ارتقاء ايمني دستور كار خود قرار داد.

رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان محمودآباد يادآور شد: كمربندي سرخرود، محمود آباد- فريدونكنار و قبل از ورودي شهر سرخرود از جمله مناطقي هستند كه سرعت گير هاي غير مجاز در آنجا برچيده شد.

داداشي ادامه داد: سرعت گيرهاي غير مجاز محور فرعي سياه كلا - اوجي آباد و عبدل آباد - اورتشت نيز به زودي برچيده مي‌شود.