به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای، فرامرز مداح عضو هیئت عامل و نماینده تامالاختیار ریاست این سازمان در امور فنآوری اطلاعات و سرمایهگذاری با بیان این مطلب اظهار داشت: به دنبال طرح مطالبات رانندگان در خصوص ایجاد عدالت نسبی در حوزه تعرفه حمل كالا توسط ناوگان حملونقل جادهای، كارگروه ویژه اصلاح فرآیندها و مطالبات رانندگان تشكیل و طی هشت جلسه اصلی و ۱۲ جلسه فرعی و ۶۰۰ نفر ساعت زمان كارشناسی با حضور مسئولان، نمایندگان رانندگان، کامیون داران، اساتید دانشگاه، صاحبنظران، شركتهای مشاور شاخصهای اولیه تعیین نرخ حمل جادهای بر اساس تن كیلومتر احصا شد و برای تصویب به وزارت راه و شهرسازی و معاونت حملونقل این وزارتخانه ارسال شده است كه فرآیند تائید شاخصها تكمیل شده است و در ریل تصویب قرار گرفته است.
مداح گفت: محاسبه تن كیلومتر بر اساس عوامل هزینهای (قیمت تمام شده) و نرخ تن كیلومتر با در نظر گرفتن تأثیر تکتک هزینهها در واحد تن كیلومتر و تجمیع آنها صورت گرفته است و این نرخ بدون احتساب سربار مانند كمیسیون، بیمه مسئولیت مدنی – تخلیه و بارگیری محاسبه شده است.
وی افزود: در جریان بررسی كارشناسی كلیات طرح تن كیلومتر در معاونت حملونقل وزارت راه و شهرسازی، دیدگاههای متفاوتی در خصوص چگونگی استفاده از این روش از جمله اجباری یا اختیاری بودن و تعمیم آن بهتمامی بارهای حوزه حملونقل جادهای یا تسری آن به بارهای دارای فرآیند مناقصات دولتی و ابلاغ آن از سوی صنف حملونقل و یا سازمانهای متولی مطرح است و انتظار میرود در نشستهای بعدی، در هفته جاری، اجماع لازم در این خصوص ایجاد شود و پسازآن در حیطهی ابلاغ قرار میگیرد.