شناسهٔ خبر: 5891 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:

تعطیلات امسال، نخستین نوروز بدون سانحه دریایی بود / خدمت‌رسانی به ۸ میلیون مسافر دریایی در نوروز ۹۴

سفر دریایی معاون مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: نوروز امسال نخستین نوروز بدون سانحه در سفرهای دریایی بود.

هادی حق‌شناس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی تعداد سفرهای دریایی از ۲۵ اسفند ۹۳ تا ۱۵ فروردین ۹۴، اظهار کرد: در این ایام به حدود هشت میلیون نفر مسافر دریایی خدمت‌رسانی شد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به شمارش سیستمی و متمرکز "نفر ـ سفر"ها از همه بنادر کشور و ثبت آنلاین آنها، گفت: منظور از سفرهای دریایی، پیاده و سوار شدن بر انواع شناورها در بنادر شمالی و جنوبی کشور است.

وی ادامه داد: البته در بنادر شمالی کشور تنها سفرهای تفریحی و گردش دو تا سه کیلومتری در دریای خزر با قایق‌های تفریحی انجام می‌شود که در بندر انزلی، مسافران گاهی اوقات از جاذبه‌های تالاب انزلی هم بازدید می‌کنند اما در بنادر جنوبی کشور، سفرهای دریایی شامل سوار شدن مسافران از بندر مبدأ و پیاده شدن در بندر مقصد است.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر نبود هیچ گونه سانحه دریایی در نوروز امسال که می‌توان آن را نخستین نوروز بدون سانحه دریایی در سال‌های اخیر ذکر کرد، افزود: بیشترین سفرها مربوط به استان هرمزگان است که این استان را به قطب گردشگری دریایی کشور تبدیل کرده است.

وی به سفرهای دریایی بین‌المللی بنادر کشور اشاره و اظهار کرد: تنها سفرهای دریایی خارجی از مبادی ایران شامل اعزام شناورهای مسافری از بنادر شهید باهنر و لنگه در هرمزگان و خرمشهر در خوزستان به مقاصد بنادر مختلف امارات متحده عربی، بصره (عراق) و کویت است. ضمن اینکه از بنادر مختلف استان هرمزگان به جزایر کیش، هنگام، قشم و ابوموسی و از بنادر بوشهر و گناوه در استان بوشهر به جزیره خارگ اعزام شناور مسافری را در دستور کار داریم.

حق‌شناس پخش تبلیغات آموزشی در صدا و سیما با موضوع لزوم رعایت ایمنی در سفرهای دریایی و حفظ محیط زیست دریاها را در نوروز امسال یادآور شد و گفت: این آگهی‌های تلویزیونی بسیار اثرگذار بود و می‌توان گفت نخستین اثر آن، نداشتن سانحه دریایی در ایام تعطیلات ابتدای سال ۹۴ بود./