شناسهٔ خبر: 58956 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

بارش باران طی امروز و فردا در نیمه شمالی/ خیزش گردوخاک در جنوب غرب و استان های مرکزی کشور/ مواج بودن دریای خزر و تنگه هرمزگ تا جمعه

آب و هوا امروز با افزایش ابر همراه با رگبار و رعدوبرق و گاهش وزش باد شدید موقتی را در شمال شرق و شرق کشور شاهد بودیم که این مساله برای فردا چهارشنبه در غرب سواحل خزر، شمال آذربایجان غربی و شرقی در بعضی از ساعات رخ خواهد داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین تحلیل‌ نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روز گذشته با عبور موجی از شمال کشور، در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و بتدریج در شمال شرق، آسمانی ابری، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد رخ داد.

در همین خصوص امروز سه شنبه هم با افزایش ابر همراه با رگبار و رعدوبرق و گاهش وزش باد شدید موقتی را در شمال شرق و شرق کشور شاهد بودیم که این مساله برای فردا چهارشنبه در غرب سواحل خزر، شمال آذربایجان غربی و شرقی در بعضی از ساعات رخ خواهد داد.

براساس گزارش‌ها و اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی،  با نفوذ زبانه پرفشار به سواحل شمالی کشور از اواخر فردا (چهارشنبه) و طی روز پنجشنبه در سواحل استان گیلان  وغرب مازندران  ارتفاع موج به  حدود ۲  تا ۳ متر می رسد. در همین خصوص به هموطنان عزیز توصیه می شود؛  تمهیدات لازم  برای تردد شناورهای  کوچک  به عمل آورده و از توقف در ساحل دریا خودداری نمایند.

امروز همچنین کرمان، هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان رشد ابر، وزش باد شدید موقتی، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شد و برای فردا انتظار می رود شاهد بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد را در هرمزگان، جنوب کرمان و قسمت های مرکزی سیستان و بلوچستان، شاهد باشیم.

شدت بارش‌ها امروز در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، هرمزگان، ارتفاعات کرمان و شمال سیستان و بلوچستان بود.

براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته امروز و فردا در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، مرکزی، اصفهان و یزد در کنار جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی شاهد بادهای شدید گاهی همراه با گردوخاک خواهند بود.

از اواخر چهارشنبه و طی روزهای پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج خواهد بود و طی همین مدت از امروز تا فردا تنگه هرمز هم انتظار می‌رود مواج باشد.

دمای سه روز اخیر استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.