شناسهٔ خبر: 58960 - سرویس استان‌ها

به بهانه آغاز سال جدید تحصیلی؛

سرکشی مدیرکل بنادر هرمزگان به مدارس شهرک شهید رجایی

بازدید آغاز سال جدید تحصیلی بهانه شيرينی شد تا مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با سرکشی از مدارس شهرک مسکونی شهید رجایی، با مدیران واحدهای آموزشی و معلمان از نزدیک دیدار و گفتگو کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، اله مراد عفیفی به همراه معاونین دریایی، توسعه مدیریت و منابع، مهندسی عمران و رییس مرکز آموزش این اداره کل با حضور میدانی در مدارس شهرک مسکونی شهید رجایی در جریان مسائل و مشکلات این واحدهای آموزشی و همچنین دیدگاه‌ها و پیشنهادات مدیران و معلمان قرار گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در جریان این بازدید با بیان اینکه برای بهسازی و نوسازی فضاهای آموزشی مدارس شهرک شهید رجایی اقدامات خوبی صورت گرفته است، افزود: فضاها و امکانات این مدارس در مقایسه با میانگین مدارس شهر بندرعباس در وضعیت نرمال و قابل قبولی قرار دارد؛ هر چند اگر برخی محدودیت‌ها و نیازمندی‌ها که موجود است نیز مرتفع شود، کیفیت آموزش بهبود خواهد یافت.

وی بر ضرورت پیگیری نیازمندی‌های این مدارس و مطرح شدن آنها در شورای آموزش اداره کل تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشتر همکاران ساکن در این شهرک و جامعه محلی همجوار آن از طبقه متوسط جامعه هستند، باید توجه بیشتری به این اقشار صورت گیرد.

عفیفی پور گفت: بازدیدهای فصلی با حضور دستگاه‌های متولی ضمن بهره‌گیری از توان فکری، علمی و تخصصی آنان برای تریبت هر چه بهتر فرزندان زمینه ساز تحقق همکاری و همدلی میان دستگاه‌های متولی و بنگاه های اقتصادی خواهد بود.

رییس اداره آموزش اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در حاشیه این بازدید به بیان اهداف ترسیم شده پیرامون استفاده از متدهای آموزشی روزآمد پرداخت و گفت: نقش بارز و مشارکت این اداره کل در راستای ارایه خدمات آموزشی به ساکنان شهرک‌ها و جامعه پیرامونی مطابق با استانداردهای روز و مدل های موفق آموزشی است.

سید مسلم کشفی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به مشکلات مدارس افزود: در بعد بهسازی و نوسازی ساختمان مدارس اقدامات قابل توجهی صورت گرفته كه اهتمام همكاران معاونت مهندسي و عمران در اين رابطه قابل تقدير است.

رییس اداره آموزش اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از سوی دیگر، اشاعه تعامل و مشارکت دستگاه‌های مرتبط و همچنین استفاده از روش‌های نوین به اقبال خانواده ها از تحصیل فرزندانشان در مدارس شهرک شهید رجایی قوت بخشیده است.

وی تصریح کرد: آنچه بجد در دستور کار قرار دارد و به صورت مستقیم به غنای آموزشی کمک می کند، ملزومات آموزشی و لوازم آزمایشگاهی است که با توجه به افزایش مقاطع تحصیلی و تعدد کلاس‌ها به دلیل حضور دانش آموزان تازه ورود، می‌بایست با برگزاری نشست‌های كارشناسي تدابير لازم اتخاذ شود.