شناسهٔ خبر: 58984 - سرویس استان‌ها

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خبر داد:

نجات موفقیت‌آمیز دریانورد ایرانی توسط مرکز جستجو و نجات دریایی بندرامام خمینی(ره)

شناور به دنبال مشارکت فعالانه و تلاش شبانه روزی مرکز جستجو و نجات دریایی بندرامام خمینی(ره)، (MRCC) یک دریانورد ایرانی از خطر غرق شدگی نجات یافته و به ساحل انتقال یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال تماس مرکز جستجو و نجات دریایی بندر بوشهر مبنی بر مفقود شدن یک قایق صیادی که از بندر هندیجان به قصد صیادی عازم دریا شده بود، اقدامات لازم برای جستجو و یافتن آن آغاز شد.

موسی پور در ادامه افزود: پس از کسب  اطلاعات تکمیلی از خانواده فرد مذکور بلافاصله اعلامیه دریایی بر روی کانال ۱۶ از طریق این مرکز و ایستگاه راهنمایی کشتی‌ها در فواصل زمانی منظم قرائت شد و همچنین شناورهای تندروی ناجی ۷ و ۱۷ به منطقه تحت پوشش گسیل شدند.

موسی پور خاطرنشان ساخت: در ادامه تلاش‌ها برای یافتن دریانورد مذکور، طرح جستجو و نحوه‌ی انجام عملیات به نیروهای عملیاتی تحت امر اعلام گریده و با توجه به وسعت منطقه جستجوی محدوده‌های دریایی تمهیدات مناسب برای حصول نتیجه لازم اتخاذ شد.

وی همچنین بیان داشت:سرانجام به دنبال شنود نیروهای مرکز جستجو و نجات دریایی بندرامام خمینی(ره) ( MRCC) روی کانال‌های VHF مشخص شد فرد یاد شده توسط شناورهای عبوری حوالی چاه‌های سروش یافته مشاهده و از آب گرفته شد.

شناور ناجی۷ پس از رسیدن به موقعیت نجات که خارج از محدوده آب‌های بندر امام خمینی(ره) نیز بوده است، دریانورد مذکور را  به ساحل منتقل نمود.

یادآور می شود مرکز جستجو و نجات دریایی بندرامام خمینی(ره) با برخورداری از تجهیزات پیشرفته مخابراتی و شناورهای آماده به کار در طول شبانه روز به پایش حوزه استحفاظی دریایی خود از  سواحل بحرکان تا اروند رود پرداخته و آماده اماد و نجات دریانوردان مضطر در دریا می‌باشد.