شناسهٔ خبر: 58985 - سرویس استان‌ها

معاون مهندسی و ساخت اداره‌ کل راه و شهرسازی استان مطرح کرد:

تشریح روند اجرای پروژه‌های چهارخطه محورهای همدان

حبیب نادیان معاون مهندسی و ساخت اداره‌ کل راه و شهرسازی استان همدان گزارشی از روند اجرایی پروژه‌های چهارخطه محورهای همدان ارائه داده و گفت: با توجه به ایمنی در راه‌ها و اهمیت بالای محورهای استان، چهارخطه کردن محورهای حساس استان از اولویت های مهم این اداره کل است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، حبیب نادیان رفیع در رابطه با پروژه چهار خطه کردن محور کبودراهنگ - شیرین‌سو خاطرنشان کرد: ۶۰کیلومتر از این محور در همدان است که ۲۴کیلومتر آن چهارخطه شده و قابل دسترسی و عبور و مرور است و حدود ۶کیلومتر از آن هم تقریبا آماده بوده و آسفالت‌ریزی آن صورت گرفته است.

وی در رابطه با چهار خطه کردن محور کبودراهنگ- قیدار- زنجان عنوان کرد: اگر اعتبارات تکمیلی این پروژه تخصیص پیدا کند تا انتهای سال ۹۸ به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به واگذاری احداث محور همدان - گل‌تپه- علیصدر به بخش خصوصی عنوان کرد: از طریق وزارتخانه به دنبال سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی این طرح هستیم که مطالعات آن تا ۳ماه آینده تکمیل می‌شود و تأیید نقشه‌های اجرایی آن در دست انجام است.

نادیان افزود: از ادامه مسیر باقیمانده ۶کیلومتر درحال انجام است و به دنبال برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار است که اگر اعتبارات تکمیلی برای انجام این پروژه در اختیار ما قرار گیرد تا انتهای سال ۹۸ این پروژه بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به کنارگذر رزن نیز عنوان کرد: کل این کنارگذر  ۹کیلومتر است که ۳ کیلومتر آن هفته دولت یا تیرماه سال ۹۸ بهره‌برداری خواهد شد البته مسیر رفت و برگشت این محور جداست و از ۶کیلومتر باقیمانده آن ۲ کیلومتر مشکل تملکی دارد اما ۴کیلومتر باقیمانده با تخصیص اعتبارات تا ۲ سال آینده تکمیل خواهد شد.

نادیان ادامه داد: یکی دیگر از محورهای مهمی که ۴ خطه می‌شود محور تویسرکان - کنگاور است که ۵ کیلومتر آن در دست انجام است و ۵ کیلومتر هم باید مراحل انتخاب پیمانکار را طی کند و ۱۰ کیلومتر از آن هم پارسال بهره‌برداری شد.

وی یادآور شد: ۲۷ کیلومتر این محور در استان است که سال گذشته ۱۵ کیلومتر آن بهره‌برداری شد و ۱۰کیلومتر دیگر آن در حال انجام است.

نادیان با بیان اینکه محور ملایر- اراک تا اردیبهشت سال آینده قابلیت اجرا دارد، خاطرنشان کرد: از چهار خطه کردن محور ملایر- اراک هم به طول ۴۰ کیلومتر، ۶ کیلومتر از آن درحال انجام است و ۶ کیلومتر دیگر باقیمانده است که با تخصیص اعتبارات لازم تا اردیبهشت سال آینده قابلیت اجرا دارد.

وی اظهار کرد: علاوه بر این ۶ کیلومتر از محور ثامن- بروجرد که ۱۵ کیلومتر از آن در حوزه استان باقیمانده بود، در دهه فجر سال گذشته بهره‌برداری شد و ۹ کیلومتر دیگر آن در حال انجام است که برای هفته دولت یا دهه فجر سال آینده بهره‌برداری خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد: محور رزن- دمق نیز ۷ کیلومتر آن درحال انجام است و دهه فجر سال آینده بهره‌برداری خواهد شد.

وی با اشاره به دیگر محورهای چهارخطه در حال انجام در استان همدان گفت: یکی از محورهای مهم محور نهاوند- آورزمان- ملایر به وسعت ۴۲ کیلومتر است که ۳ کیلومتر سال گذشته بهره‌برداری شد و ۵ کیلومتر آن در حال انجام است که با تخصیص اعتبارات در هفته دولت بهره‌برداری خواهد شد البته این پروژه به علت قرار داشتن در کوهستان بسیار زمان‌بر و هزینه‌بر است و برای ۲۰کیلومتر بعدی آن مطالعات لازم در حال انجام بوده و تا یک ماه آینده پیمانکار آن در ردیف ملی انتخاب می‌شود.

نادیان ادامه داد: همچنین ۳ کیلومتر از محور قهاوند- همدان- ملایر در حال کار است و اگر شرایط جوی اجازه دهد تا یکی دو ماه آینده تمام می‌شود و ۱۰ کیلومتر باقیمانده هم مطالعات آن انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: زیرسازی سه‌راهی کاج در رزن به سمت اصله در فامنین با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان انجام شده و برای انتخاب پیمانکار در مناقصه است.

نادیان در رابطه با تعریض یا ارتقاء محور اسدآباد- قروه که راه فرعی را به سمت راه اصلی ارتقاء می‌دهد، عنوان کرد: ۵ کیلومتر آن سال گذشته انجام شده و برای ۱۰کیلومتر آن ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.