شناسهٔ خبر: 59020 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل خبر داد:

تشریح طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه اردبیل/ پیشرفت ۹۹ درصدی ترمینال جدید فرودگاه

سیدفخرالدین هاشمی مدیرکل فرودگاه‌های اردبیل از به پایان رسیدن پروژه ترمینال جدید فرودگاه این استان خبر داد و گفت: مراحل ساخت ترمینال جدید فرودگاه بالای ۹۹ درصد است و کاربری آن در سطح فرودگاه‌های خارجی است، ولی به صورت دو منظوره از آن استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدفخرالدین هاشمی، مدیر فرودگاه‌های اردبیل از به پایان رسیدن چند پروژه توسعه‌ای در این فرودگاه خبر داد و گفت: پیشرفت ترمینال جدید فرودگاه بالای ۹۹ درصد است و حدود ۶۰ میلیارد اعتبار برای آن هزینه شده است.

این مدیر فرودگاهی افزود: این ترمینال در مساحت ۸۱۰۰ مترمربع در حال ساخت است و کاربری آن در سطح فرودگاه‌های خارجی است و ما به صورت دو منظوره از آن استفاده خواهیم کرد. این ترمینال در حال حاضر در بین فرودگاه‌های همسطح ما خدمات بی‌نظیر و قابل مطرح شدن در سطح کشور دارد که شرکت فرودگاه‌های کشور در استان اردبیل احداث کرده است.

وی همچنین درباره بهسازی باند ۳۳۱۵ فرودگاه نیز گفت: باند ۳۳۱۵ که باند اصلی فرودگاه است در حال بهسازی است و اعتباری که برای آن در نظر گرفته شده ۴۵ میلیارد تومان است، ولی قطعا موارد دیگر هم به آن اضاف می‌شود؛ مانند سیستم روشنایی و کابل‌کشی جدید هم که در این صورت هزینه‌ها به ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

مدیر فرودگاه‌های اردبیل افزود: به تازگی پاویون فرودگاه نیز بهسازی شده و توسعه یافته است و به زودی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

این مدیر فرودگاهی درباره آخرین وضعیت پروازها در این فرودگاه توضیح داد: در ۶ ماهه دوم سال به دلیل خنک شدن هوا تعداد پروازها در فرودگاه اردبیل حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش می‌یابد.

وی درباره وضعیت پروازها به عتبات گفت: پیش از پروازهای حج معمولا هفته‌ای یک پرواز به عتبات داشتیم و در حال حاضر هنوز تعداد پروازها به عتبات مشخص نیست./