شناسهٔ خبر: 59046 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد؛

شدت بارش باران در استان گیلان/ روند کاهش دما در استان‌های شمالی/ احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه در نیمه شمالی کشور

آب و هوا امروز پنجشنبه، سامانه بارشی تقویت شده سبب بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و کاهش نسبی دما در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان به صورت پراکنده در شمال آذربایجان شرقی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری مطابق تحلیل‌های نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان دهنده این است که از بعدازظهر روز گذشته با نفود جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر و گذر موج تراز میانی جو، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران رخ داد.

امروز پنجشنبه، سامانه بارشی تقویت شده سبب بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و کاهش نسبی دما در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان به صورت پراکنده در شمال آذربایجان شرقی شد.

شدت بارش‌ها امروز در برخی نقاط استان گیلان و غرب مازندران پیش‌بینی شد و دریای خزر در ادامه روز گذشته که مواج و توفانی بود امروز هم چنین شرایطی را خواهد داشت.

جمعه بارش با شدت بیشتر در استان گیلان ادامه پیدا می کند و سبب آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی در نظر گرفته شود. در عین حال هموطنان طی این ایام از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها در مناطق یادشده خودداری کنند.

 همچنین طی امروز و فردا در برخی ساعات برای جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان شاهد رشد ابر، رعدوبرق و بارش پراکنده باران همراه با وزش‌های باد موقتی خواهیم بود.

دمای تهران امروز که هوایی صاف داشت و گاهی اوقات همراه با وزش باد بود به ۲۸ درجه بالای صفر رسید و پیش‌بینی می‌شود برای فردا کمینه دما ۱۸ و بیشینه به ۲۷ درجه بالای صفر برسد.

گرم ترین مرکز استان اهواز با دمای ۴۲ درجه و خنک ترین مرکز استان هم امروز شهرکرد بود که کمینه دما در آن یک درجه بالای صفر شد.

دمای سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.