شناسهٔ خبر: 59084 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری استان همدان خبر داد:

پیگیری مطالبات رانندگان در دستور کار است/ حاشیه سازی، گره این صنف را کورتر می‌کند

مصطفی پناهنده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: مطالبه کامیون داران باید از راه قانونی پیگیری شود و نباید با حاشیه سازی برخی افراد، گره این صنف تلاش‌گر کورتر شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، مصطفی پناهنده در گفتگویی اظهار داشت: برخی افراد در فضای مجازی اقدام به حاشیه سازی برای صنف کامیون‌دار می‌کنند که هدف آنها حاشیه سازی است که نه تنها کاری از پیش نمی رود بلکه گرهی به مشکلات امروزی این صنف خواهد زد.

وی با تأکید بر اینکه بررسی و پیگیری مشکلات به حق رانندگان کالا در دستور کار است، تصریح کرد: یکی از مطالبات کامیون‌داران افزایش نرخ کرایه‌ها بود که با افزایش ۲۰درصدی تعرفه حمل و نقل این مطالبه آنها پاسخ داده شد.

پناهنده با اشاره به اینکه کار باید اصولی انجام شود و مشکلات را از طریق راه صحیح باید برطرف کرد، افزود: یکی دیگر از خواسته‌های کامیون‌داران قرار گرفتن آنها در بحث مشاغل سخت و زیان‌آور بود که این موضوع هم در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

وی در مورد مشکلات بیمه‌ای این رانندگان و افزایش دو برابری هزینه بیمه آنها نیز یادآور شد: در مورد بیمه تکمیلی هم مطالباتی داشتند که با رایزنی و پیگیری‌های انجام شده این موضوع هم رفع شد.

مدیرکل راهداری استان همدان در مورد مطالبات آنها در خصوص لاستیک و لوازم یدکی نیز خاطرنشان کرد: بحث توزیع لاستیک نیز با نرخ تعاونی با کمک سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حال انجام است.

این مسئول یادآور شد: خوشبختانه بارگیری در پایانه‌های کالا در سطح استان در حال انجام است و رانندگان مانند روزهای گذشته اقدام به جابجایی کالا به مناطق مختلف کشور می‌کنند.

گفتنی است، ۱۲ هزارو ۹۸۱ ناوگان فعال در بخش حمل و نقل بار و ۱۹ هزار و ۱۲۲ راننده در این حوزه در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

در استان همدان ۹۷ شرکت حمل و نقل کالا وجود دارد که از این تعداد ۹۲ شرکت فعال است.