شناسهٔ خبر: 59105 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خبر داد:

افزایش ۱۲درصدی ترددهای خودروهای سنگین در محورهای استان مرکزی

علی زندی فر مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: تردد خودروهای سنگین درمحورهای استان در سه ماهه تابستان امسال نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۲درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مرکزی ، علی زندی فر مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: ۶۰ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۹۷۰ خودروی سنگین و سبک در ۶۲ محور استان مرکزی تردد داشته اند که این ترددها نسبت به مدت مشابه۱۲  درصد افزایش داشته است.

وی میانگین سرعت این خودروها را ۸۴ کیلومتر بر ساعت عنوان و تصریح کرد: میانگین درصد تخلفات سرعت غیر مجاز در کشور هفت درصد است اما این خودروهای سنگین و سبک شش درصد بیشتر از میانگین کشوری سرعت غیرمجاز داشته‌اند.

زندی‌فر درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در کشور را ۱۳ درصد دانست و خاطرنشان کرد: استان مرکزی به علت کریدور غرب به شرق و شمال و جنوب شاهد تردد خودروه‌های سنگین است لذا تردد خودروهای سنگین در محورهای استان بیشتر از میانیگن کشوری است.

مدیر کل راهداری  و حمل و نقل میانگین درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در استان را ۲۳ درصد اعلام کرد و گفت: این ترددها نسبت به کشور ۱۰ درصد بیشتر است.

وی بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین نسبت به كل تردد انجام شده را در محورهای اصفهان - دلیجان ، دلیجان - اصفهان و ساوه - بوئین زهرا  و محلات – خمین عنوان کرد و افزود: محورهای شازند- اراک ، اراک - شازند، آزادراه تهران - ساوه پرترددترین محورهای استان در سه ماهه دوم گزارش شده‌اند.