شناسهٔ خبر: 59146 - سرویس استان‌ها

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

راه‌اندازی خط کشتیرانی میان بندر بوشهر و قطر

بندر سیاوش ارجمند زاده گفت: پیگیری‌ها برای راه اندازی خط کشتیرانی میان بندر بوشهر و کشور قطر آغاز شده و امیدواریم بزودی شاهد توافقاتی در این زمینه باشیم

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی بوشهر ،ارجمندزاده مدیر‌کل بنادر و دریانوردی استان در اینباره افزود: برای تحقق این مهم درصدد استفاده از ظرفیت کشتی با قابلیت حمل مسافر و کانتینرهای یخچالی هستیم.
 

وی بیان کرد: در ماه‌های گذشته با سفر چند هیات قطری به بندر بوشهر زمینه تعامل و همکاری خوبی بین بوشهر و قطر فراهم شده و اکنون فعال سازی این خط کشتیرانی به دنبال تعامل برقرار شده، نوید بخش آینده‌ای روشن فراروی بندر بوشهر است.
 

ارجمندزاده ادامه داد: موضوع صادرات یکی از محورهای اصلی روابط تجاری بوشهر و قطر است که با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه صادراتی این استان از جمله مواد معدنی، آبزیان سبزی و صیفی راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی کمک شایانی به این بخش تلقی می‌شود.
 

وی یادآور شد: امکان حمل کانتینرهای یخچالی از دیگر قابلت‌های کشتی پیش‌بینی شده برای این مسیر دریایی است که در زمینه صادرات مواد فاسد شدنی امتیازی ویژه برای استان بوشهر است.
 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به افزایش قابل توجه صادرات استان بوشهر به بنادر قطر درماه‌های اخیر، راه اندازی خط کشتیرانی صادرات این استان را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد.
 

ارجمندزاده اشاره کرد: علاوه بر موضوع صادرات گردشگری دریایی نیز از دیگر محورهای مهم در راه اندازی خط کشیرانی بوشهر - قطر محسوب می شود.
 

وی افزود: راه اندازی این خط می‌تواند آژانس‌های مسافرتی را نیز در این بخش فعال کرده و باتوجه به فاصله نزدیک بوشهر تا بنادر قطر این استان می تواند به عنوان قطب حمل مسافران ایرانی به قطر و بالعکس با استفاده خط دریایی باشد.