شناسهٔ خبر: 59167 - سرویس استان‌ها

معاون حمل‌ و نقل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان بیان کرد:

بهره‌مندی بیش از ۱.۴میلیون نفر از خدمات حمل‌ونقل عمومی

ناوگان مسافربری یک میلیون و۴۷۳هزار و ۸۰۳نفر در شش ماهه امسال، از خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی استان لرستان بهره‌مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لرستان ، مصطفی ملکی صادقی معاون حمل‌ و نقل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای لرستان گفت:  از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه، یک میلیون و ۴۷۳هزار و ۸۰۳نفر در قالب ۱۷۱هزار و ۶۳۸ سفر با استفاده از ناوگان مسافربری استان جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد مسافران۱۷درصد و سفرها۱۰درصد کاهش یافته است.

وی افزود: این در حالی است که تعداد رانندگان شاغل در بخش مسافربری استان با روند صعودی ۵درصد نسبت به شش ماهه ۹۶ به سه هزار و ۱۸۴نفر رسیده است.

معاون حمل‌ونقل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان اظهار کرد: ناوگان حمل‌ونقل مسافر استان لرستان با در اختیار داشتن یکهزار و ۳۵۵ دستگاه اتوبوس،  مینی‌بوس و سواری کرایه‌ای نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوس لرستان ۳.۳۰ سال نسبت به میانگین کشوری جوانتر است، گفت: میانگین عمر ناوگان اتوبوس لرستان که در شش ماهه سال گذشته ۷.۴ سال بوده است در سال جاری به ۶.۶۹سال کاهش یافته است این در حالی است که متوسط کشوری این ناوگان ۹.۹۹ سال می‌باشد.