شناسهٔ خبر: 59184 - سرویس استان‌ها

شمارش آراء انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی مکانیزه انجام می‌شود

سعید حسین پور رئیس هیئت اجرایی هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: شمارش آراء این دوره انتخبات هیئت مدیره به صورت مکانیزه انجام می شود و در صورتی که اعتراضی وجود داشته باشد یا لازم باشد بازشماری به صورت دستی نیز صورت خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، سعید حسین پور اظهار کرد: در این دوره از انتخابات تمام مراحل، به غیر از نوشتن رای به صورت مکانیزه انجام می‌شود و تعداد افرادی که تعرفه رای‌گیری را دریافت کرده‌اند در نمایشگر به صورت آنلاین و لحظه ای نمایش داده می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس تعداد مهندسان و پراکندگی حضورشان در سطح استان، در ۱۱شهر استان، انتخابات به صورت هم زمان با مرکز استان (مشهد مقدس) برگزار می شود و تمامی اطلاعات شهرستان‌ها به صورت آنلاین در سیستم رای گیری ثبت می‌شود.

حسین پور با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای جلوگیری از تجمع و ازدحام جمعیت اظهار کرد: در محل برگزاری انتخابات در مشهد مقدس، از طریق ۱۶ گیت ورودی ثبت اطلاعات و احراز هویت مهندسان انجام می شود و امکان ورود دوبار یا چند بار برای رای دادن وجود ندارد.  

وی با بیان این که همه سیستم های ثبت رای گیری در سراسر استان به سرور متصل است، افزود: فقط انشای رای توسط خود افراد انجام می شود ، البته مهندسان، کاندیدای مورد نظر را با کد نویسی انتخاب می کنند که به صورت مکانیزه قابل شمارش است.

وی تأکید کرد: برگه رای دهندگان در پایان اسکن می شود و حتی رأی هر ردیف مشخص است.

حسین پور تصریح کرد: برای کنترل و دقت های بعدی و برای رسیدگی به اعتراضات احتمالی تمام صندوق های رای در مشهد و شهرستان ها به صورت جداگانه شمارش می شود و جمع بندی آراء به هیئت نظارت برانتخابات هشتیمن دوره هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان و تهران اعلام خواهد شد.

وی درباره رای گیری در شهرستان ها اظهارکرد: رای گیری درشهرستان ها مستقل از مشهد انجام می شود و در شهرستان ها در پایان رای گیری صورتجلسه و با حضور دستگاه اجرایی و دستگاه نظارت به مشهد آورده و در حضور اعضای هیئت نظارت شمارش انجام می‌شود.

حسین پور ادامه داد: سامانه رای‌گیری در شهرستان‌ها از ساعات اولیه اخذ رأی به سامانه رای‌گیری مرکزی در مشهد مقدس متصل بوده و هیچ گونه قطع ارتباطی را نداشتیم، افراد به راحتی وارد محل اخذ رای می‌شوند و بعد از احراز هویت برگه تعرفه رای دادن را دریافت و رای داده و از سالن رای گیری خارج می شوند.

وی با بیان این که در این دوره از انتخابات، رای گیری راس ساعت ۸ صبح آغاز شده است، یادآورشد: در این دوره هیچ گونه مشکل و اختلالی در رای گیری نداشتیم.