شناسهٔ خبر: 59205 - سرویس مسکن و شهرسازی

شماره ۵۵ فصلنامه معماری و ساختمان

پوستر شماره ۵۵ فصلنامه معماری و ساختمان ویژه تابستان ۱۳۹۷ با بررسی موضوعاتی نظیر مسابقه طراحی غرفه ایران در نمایشگاه های گردشگری بین المللی ۲۰۱۸، مسابقه معماری زیستا و خیابان ولیعصر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی این شماره از نشریه فوق شامل یادداشت، سرمقاله، مقاله‌ها و گزارش مسابقات معماری است.

عنوان یادداشت فصلنامه؛ رسانه تخصصی معماری و ساختمان پانزده ساله شد به قلم احمد زهادی، سرمقاله؛ خیابان ولیعصر (قسمت دوم) به قلم سامان سیار است.

همچنین مقاله هایی که در این فصلنامه ارایه شده است شاملِ فضای عمومی در محور ولیعصر و برخی دیگر از محورهای مطرح دنیا، تهران: شهری شبه استعماری، تاثیر پروژه های بزرگ مقیاس بر سر زندگی خیابان ولیعصر، معماری ساختمان اداری صدا و سیما (ساختمان مرکزی اداری تلویزیون ایران)، نوروزِ خیابان ولیعصر و ادامه فعالیت‌های گروه کاوش در خصوص خیابان ولیعصر است.

گزارشی از مسابقات معماری شاملِ مسابقه طراحی در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری و مسابقه معماری زیستا؛ راهکارهای معمارانه برای عبور از بحران از دیگر مطالبی است که در این فصلنامه به آنها پرداخته شده است.