شناسهٔ خبر: 59241 - سرویس ریلی

مدیرکل راه‌آهن یزد خبر داد:

بهره‌بر‌داری ۱۱۶ میلیارد تومان پروژه ریلی در راه‌آهن یزد

قطار باری یزد مدیرکل راه‌آهن یزد گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون ۱۱۶میلیارد تومان پروژه ریلی در اداره کل راه آهن یزد به بهره برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سید مصطفی داوودی مدیرکل راه‌آهن یزد با اعلام این مطلب گفت: مهم‌ترین این پروژه‌ها، بهره‌برداری از ۵۰ کیلومتر پروژه دوخطه بافق- ارژنگ، اجرای سیستم علائم الکتریکی ساغند، مبارکه، اضطراری ۲۶، ایجاد و نوسازی شبکه برق در ایستگاه‌های نوگنبد و ریگ و افزایش خطوط ریلی در ایستگاه مبارکه بوده است.

او همچنین در تشریح عملکرد این اداره کل در بخش بار و مسافر افزود: از ابتدای سال تاکنون ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بارگیری انجام شده‌ که نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به اینکه تناژ تخلیه نیز در این مدت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بوده که با میزان تناژ تخلیه در مدت مشابه سال گذشته برابری می‌کند، افزود: حدود ۴ میلیارد تن کیلومتر بار حمل شده در این اداره کل نسبت به سال گذشته صورت گرفته که این میزان از رشد ۴۷ درصدی در تن کیلومتر خبر می‌دهد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۵۳۰ هزار نفر مسافر جابه‌جا شده است، گفت: این رقم حاکی از رشد ۱۵ درصدی جابجایی مسافر به نسبت سال گذشته در این اداره کل است.

رشد ۱۲ درصدی بارگیری در تابستان

داوودی با بیان اینکه در تابستان سال جاری نیز بارگیری ۴ میلیون و ۳۶۳ هزار تن مواد معدنی، کنستانتره و دیگر محموله‌ها را انجام داده، افزود: در ۳ ماهه دوم سال جاری، ۵ میلیون و ۴۵۳ هزار تن مواد معدنی، کنستانتره و دیگر محموله‌ها در این اداره کل تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰ درصد رشد یافته است.

وی یادآور شد: طی مدت مذکور، ۴ میلیون و ۳۶۳ هزار تن مواد معدنی، کنستانتره و گندله از مبادی سنگ‌آهن مرکزی ایران، گندله‌سازی اردکان و معدن چادرملو به‌وسیله ۵۵ هزار و ۹۵۳ واگن به مقاصد فولاد اصفهان، فولاد خوزستان و قسمتی نیز جهت صادرات به بندرعباس بارگیری شد که این میزان بارگیری در قیاس با مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است.

داوودی با اشاره به اینکه طی تابستان امسال، یک‌میلیون و ۹۰ هزار تن محموله در این اداره کل تخلیه‌شده، ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در ماه‌های آتی آمارهای عنوان‌شده روند رو به رشدی نیز داشته باشد.

مدیرکل راه‌آهن یزد اضافه کرد: طی مدت مذکور، تن کیلومتر بار خالص حمل شده با مقدار یک میلیارد و ۶۶۹ میلیون و تن کیلومتر مبدأ- مقصد با مقدار ۲ میلیارد و ۳۲۱ میلیون، به ترتیب ۲۲.۴ و ۷ درصد رشد داشته است.