شناسهٔ خبر: 59258 - سرویس هوایی

در مجمع عمومی شرکت فرودگاه‌ها مطرح شد:

تاکيد بر دورانديشی و عملکرد خوب شرکت فرودگاه‌ها/ پايان تمام طرح‌های نيمه تمام عمرانی نوسازی سامانه‌های کمک ناوبری فرودگاه‌ها در سال جاری

مجمع شرکت فرودگاه‌ها مشاور وزير راه و شهرسازی در مجمع عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران با تاکيد بر دورانديشی و توسعه يافتگی اين شرکت از عملکرد مطلوب مديران ارشد و مديرعامل در استفاده بهينه از دوران برجام قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي شركت فرودگاهها و ناوبری هوايی ايران، اصغر فخريه كاشان در اين نشست با بيان اين مطلب تاكيد كرد: شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران يكي از كم دردسرترين شركت هاي وزارت راه و شهرسازي است كه با وجود ارتباط زياد با اقشار مختلف جامعه كمترين شكايت مردمي را به خود اختصاص داده است.

وی ضمن قدردانی از زحمات مدیرعامل، هیات مدیره و کارکنان شرکت فرودگاه ها اظهار داشت: وجه تمايز شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران از ساير شركت ها، دورانديشي و توسعه يافتگي آن است كه به عنوان نمونه توانسته از فرصت كوتاه برجام نهايت استفاده را ببرد.

همچنين غلامرضا سلامي، مشاور وزير راه و شهرسازي ضمن اشاره به توسعه اي بودن شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران عنوان كرد: شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران توانسته از منابع خود به بهترين شيوه استفاده كند و ظرفيت براي افزايش درآمد و توسعه اين شركت وجود دارد.

صداي خلبان به كنترلر رسيد

رحمت اله مه آبادي، رييس هيات مديره و مديرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران نيز در اين مجمع گزارشی از اقدامات انجام شده در شركت ارايه كرد.

مه آبادي در بخشي از سخنان خود با اشاره به دريافت بخشي از مطالبات شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران از شركت هاي هواپيمايي در سه سال اخير عنوان كرد: البته اكنون بخش عمده مطالبات ما (حدود ۷۰۰ ميليارد تومان) به شركت هاي دولتي ارتباط دارد كه اميدواريم پرداخت شود.

رييس هيات مديره شركت فردگاه ها و ناوبري هوايي ايران با اشاره به خريداري ۱۰۰۰ ميليارد تومان تجهيزات فرودگاهي در فرصت كوتاه برجام افزود: يكي از مهمترين تجهيزات خريداري شده، سه رادار بوده كه نخستين رادار اخيرا با حضور رييس مجلس شوراي اسلامي در فرودگاه بندرعباس به بهره برداري رسيد و دومين رادار هم در کوشک بزم در حال نصب است.

وي با بيان اينكه تا سه سال پيش يكي از دغدغه هاي وزير راه و شهرسازي مشكلات موجود در تجهيزات راداري و سامانه هاي ارتباطي بود و صداي خلبان با وضوح به كنترلر نمي رسيد، گفت: امسال تجهيزات ارتباطي و كمك ناوبري را نوسازي مي كنيم و مي توان گفت تاب آوری جنگ اقتصادی تا سطح چشمگیری افزایش خواهد یافت.

مه آبادي همچنين با اشاره به افتتاح هزار ميليارد پروژه عمراني فرودگاهي در سه سال اخير عنوان كرد: امسال تمام طرح هاي نيمه تمام عمراني به پايان مي رسند كه آخرين آنها پروژه فرودگاه لامرد است.

رييس هيات مديره شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران همچنين با اشاره به اجراي طرح ارتقاي كيفيت خدمات فرودگاهي (ASQ) گفت: فرودگاه مشهد در زمره فرودگاه هاي جهان در رنكينگ جهاني است و فرودگاه مهرآباد نيز توانسته رتبه هاي خوبي را كسب كند.

مديرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران با اشاره به آغاز طرح تربيت نسل آينده مديران فرودگاهي (اينگام) عنوان كرد: از سوي ديگر شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران نخستين نهاد اجراكننده قانون كاداستر در كشور  است و توانسته ايم ۲۴۴ برگ سند زمين را تملك كنيم.

وي همچنين به برخي از چالش هاي شركت فرودگاه ها از جمله كمبود نيروي انساني متخصص در حوزه عمليات هوانوردي، عدم اجراي قانون خاص و محدوديت عرصه براي توسعه فرودگاه هايي كه ظرفيت آنها اشباع شده است، اشاره كرد.