شناسهٔ خبر: 5930 - سرویس پربحث‌ترین اخبار

حجم عظیمی از ریزش کوه در مسیر زنجان - تهم پاکسازی شد

ریزش کوه و تلاش راهداران برای بازگشایی محور تهم - چورزق. عکس: روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان مسوول مرکز مدیریت راه های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: حجم عظیمی از تخته سنگ‌های ریزش کرده در مسیر زنجان - تهم از سوی راهداران این اداره کل پاکسازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مسعود خوشکام در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات کارگاهی به منظور پاکسازی این مسیر پرتردد ادامه دارد و برای جلوگیری از وقفه در کار بازگشایی نیاز به همکاری بیشتر رانندگان عبوری است.

وی اظهار کرد: اگر رانندگان با راهداران همکاری خوب و نزدیک نداشته باشند به حتم زمان عملیات پاکسازی نیز با کندی مواجه خواهد شد پس ضرورت دارد تا بازگشایی این جاده و سرعت بخشی به کار، از تردد خودروها در آن جلوگیری شود.

خوشکام افزود: ابعاد تخته سنگ های ریزش کرده در جاده زنجان - تهم بزرگ است به همین دلیل خرد کردن و جابه جایی آنها زمان می برد اما تلاش می شود تا پایان امروز عملیات پاکسازی به اتمام برسد.

حادثه ریزش کوه در این مسیر حوالی ساعت ۱۴ روز جمعه /۱۴ فروردین/ رخ داد که هوشیاری، تیزبینی و اقدام به موقع راهدار حاضر در محل از وقوع فاجعه جلوگیری کرد.

اکنون تردد خودروها و افراد در این جاده خطرناک است به همین دلیل این مسیر تا اطلاع بعدی بسته است و تا پایان پاکسازی و ایمن سازی کامل اجازه تردد به هیچ خودرویی داده نخواهد شد و مسافران محلی نیز بهتر است از مسیر جایگزین (زنجان - طارم) که در جاده زنجان به تهران واقع است تردد کنند.

قریب به ۴۰ راهدار با ۲۰ دستگاه ماشین آلات برای بازگشایی این مسیر در تلاش هستند که به محض پاکسازی و ایمن سازی مسیر، اطلاع رسانی جهت تردد خودروها صورت خواهد گرفت.

شهرستان طارم با ۴۴هزار نفر جمعیت در شمال استان زنجان با فاصله ۹۰ کیلومتری از مرکز این استان واقع شده و با استان های گیلان و قزوین و اردبیل همسایه است.