شناسهٔ خبر: 59318 - سرویس بنادر و دریانوردی

در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت سیستان و بلوچستان مطرح شد:

کسب رتبه برتر شاخص‌های تخصصی و عمومی جشنواره شهید رجایی توسط اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان

تقدیر سیددانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان، اظهار کرد: شایسته گزینی باید معیار انتخاب مدیران قرار گیرد و در انتصاب افراد در پستهای مسئولیتی فارغ از هرگونه نگاه جنسیتی این مهم در اولویت باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، رئیس شورای راهبری توسعه مدیریت استان افزود: برای عملکرد مثبت و موفق در گزینش مدیران می بایست چینش افراد بر اساس تخصص، استعداد و توانمندی آنان صورت پذیرد.

محبی خاطرنشان کرد: مدیران زن نشان دادند که در انجام وظایف محوله نظم پذیر و قانونمند هستند و در امور مدیریتی حساسیت و دقت بیشتری دارند. لذا می‌طلبد؛ دستگاه‌های اجرایی برای استفاده هر چه بیشتر از توان مدیریتی بانوان برنامه ریزی کنند.

محبی افزود: بر اساس مصوبه و ابلاغ شورای‌عالی اداری کشور تا پایان برنامه ششم توسعه می بایست ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی در همه سطوح در اختیار بانوان قرار بگیرد.

همچنین در ادامه جلسه بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با شفاف سازي خبرهاي كذب در مورد واگذاري بندر چابهار اظهار داشت: قرارداد اپراتوري با هنديها بصورت BOT است.

 آقایی در ادامه با ارائه عملكرد توسعه ای و رو به رشد بندر و افزایش ١٠٥ درصدي در عمليات كانتينری و رشد ٥٠ درصدي عمليات نفتي و غير نفتي خواستار پيگيری مؤکد تخصيص ٢٠ درصد كالای اساسي سهم استانهاي جنوب شرقي به چابهار، تخفيف ٣٠ درصد سود بازرگاني به كالاهای وارده به بندر چابهار و تبديل بنادر شهيد بهشتی و كلانتری و اراضی پسكرانه به منطقه ويژه اقتصادی به چابهار شد.

شایان ذکر است در دومین نشست شورای راهبری توسعه مدیریت سیستان و بلوچستان گزارشی از نحوه عملکرد و شرایط ویژه مدیران کیفی و توانمند ارائه و در پایان از ۱۶ دستگاه برتر سیستان و بلوچستان در جشنواره شهید رجایی تجلیل شد.

گفتنی است اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و‌ بلوچستان با کسب «رتبه برتر شاخص های تخصصی و عمومی جشنواره شهید رجایی استان» در بین ۶۰ دستگاه اجرایی بر اساس ارزيابي عملكرد سال ٩٦، بعنوان دستگاه برتر استان برگزیده و از سوی استاندار و رئیس ستاد جشنواره شهید رجایی استان تقدیر شد.

در بخشی از این لوح آمده است:

بدون تردید خدمت رسانی به مردم به عنوان محور تعامل دولت و ملت و به منزله گذرگاه ایمنی برای نیل به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه کار و تلاش جمعی و استفاده بهینه از همه ظرفیت هاست.

ستاد جشنواره شهید رجایی ضمن گرامیداشت هفته دولت؛ با عنایت به کسب بالاترین امتیاز در گروه زیربنایی و‌ تولیدی، آن اداره کل را به عنوان دستگاه برتر برگزیده و با اهدا این لوح از تلاش و پشتکار جنابعالی و‌همکاران محترمتان قدردانی و استمرار توفیقات شما را در خدمت به مردم و در راستای اهداف دولت تدبیر و امید از خداوند منان مسئلت می نماید.