شناسهٔ خبر: 59320 - سرویس استان‌ها

تصویب برنامه اقدام مشترک در ستاد بازآفرینی شهری

محمدمهدی بلوردی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان از تصویب برنامه اقدام مشترک مابین دستگاه‌های امور زیر بنایی و روبنایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  به نقل از روابط عمومی اداره کل  راه و شهرسازی کرمان، محمد مهدی بلوردی ضمن بیان اینکه این برنامه در ستاد بازآفرینی شهری تصویب و به تمام ادارات امور زیربنایی و روبنایی ابلاغ شده است گفت: با تمامی فرمانداران و روسای ادارات و شهرداری‌ها به صورت شهر به شهر و محله به محله مشخص و صورتجلسه تنظیم شد

بلوردی گفت : طبق مصوبه هیئت وزیران دستگاه‌های خدمات زیربنایی و روبنایی موظفند حدود یک سوم از اعتبارات شهریشان را در این بافتها هزینه نمایند.

بلوردی در خصوص سکونتگاههای غیر رسمی نیز گفت : در حدود ۴۳۰۰ هکتار از مساحت شهرهای استان کرمان در حوزه سکونتگاههای غیر رسمی واقع شده است و حدود ۳۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت شهری استان در این بافت سکونت دارند.

مدیر کل راه و شهرسازی افزود : سکونتگاههای غیر رسمی در کلیه شهرها توسط مشاوران مطالعه و پروژه هایی در انها تعریف شده است که دستگاههای اجرایی به تناسب اعتباراتشان آنها را  انجام می دهند.

بلوردی همچنین به دو پروژه که توسط اداره عمران و بهسازی استان که از محل اعتبارات ملی به اتمام رسیده اشاره کرد  و اظهار داشت : یکی از این پروژه ها که تحویل شهرداری گردیده خانه محله فیروز آباد کرمان است که دارای سالن اجتماعات ، سالن ورزشی وکلاس می‌باشد که به محلی برای همفکری ساکنین و مردم تبدیل شده است.

وی اهمیت پرداختن به این موضوع را رسیدن به اهداف قانون گذار که همانا ارتقاء سطح فرهنگی،اقتصادی و اجتماعی محلات دانست و گفت : از ۱ میلیون و۸۰۰ هزار  نفر جمعیت شهر نشین استان ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آن در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی زندگی میکنند که این امر رسیدگی به وضعیت محله هایی مانند محله شهرک صنعتی کرمان و محله الله اباد را دو چندان می‌کند.