شناسهٔ خبر: 59473 - سرویس استان‌ها

معاون راهداری استان خبر داد؛

آزادسازی بیش از ۲ هزار کیلومتر از حریم راه‌های استان همدان

حمید پرورشی خرم معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از آزاد سازی ۲ هزارو ۱۷۹ کیلومتر از حریم راه‌های استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهذسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، حمید پرورشی‌خرم اظهار داشت: آزادسازی حریم راه ها به منظور رفع تصرف و تجاوز به حریم راه‌ها و با هدف بالا بردن ایمنی تردد خودروها و حفظ حریم جاده اجرایی شده است.

وی افزود: به منظور ایمن سازی جاده‌ها و پیشگیری از ساخت و ساز‌های بدون مجوز و تصرف حریم راه‌ها، دستور توقف ۲۲۲ مورد از عواملی که حریم راه را مورد تعرض قرار داده بودند صادر شد.

پرورشی خرم ادامه داد: در این مدت همچنین تخریب ۱۶۹ مورد از ساخت و ساز‌های واقع در حریم راه‌ها با دستور قضایی نیز انجام شده است.

معاون راهداری استان همدان یادآور شد: در شش ماهه نخست امسال ۸۳۰ مورد صدور مجوز ساخت و ساز حاشیه راه‌ها طبق قانون ایمنی راه‌ها نیز در دستور کار قرار گرفت.

پرورشی خرم یادآور شد: صدور هر گونه مجوز ساخت و ساز در محدوده يكصد متري پس از حريم راه‌ها و خارج از آن بدون پيش بيني راه دسترسي ايمن و اخذ مجوز احداث از سوي متقاضيان ممنوع است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس قانون ایمنی راه‌ها، افراد قبل از انجام هرگونه عملیات منتهی به تخریب جاده و ساخت و ساز، درختکاری، زراعت، نصب و استقرار تابلو یا حفاری باید از وزارت راه و شهرسازی مجوز دریافت کنند.

گفتنی است استان همدان دارای ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه است.