شناسهٔ خبر: 59568 - سرویس هوایی

در بازدید از استان سمنان صورت گرفت:

تأکيد باقريان بر تسريع اجرای پروژه‌های فرودگاه شاهرود

فرودگاه شاهرود مدير فرودگاه شاهرود گفت: طی بازديد غلامحسين باقريان، عضو هيأت مديره و معاون عمليات فرودگاهی و حسينی شاهرودی نماينده مردم شهرستان‎های شاهرود و ميامی بر تسريع اجرای پروژه‌های فرودگاه شاهرود تأکيد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، مرتضی حمیدپور گفت: در این بازدید که پیمانکاران و مشاوران این پروژه‎ها و اعضای کمیته مردمی نیز حضور داشتند، روند اجرای پروژه های توسعه و بهسازی سطوح پروازی و ترمینال مسافری فرودگاه شاهرود مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران پس از ارائه گزارش پیشرفت کار توسط پیمانکاران ضمن تأکید بر لزوم تسریع در انجام و اتمام این پروژه‎ها، توجه به رعایت کیفیت و استانداردهای لازم را اصلی بسیار مهم ارزیابی کرد.

حمیدپور افزود: به منظور افزایش ظرفیت این فرودگاه دو پروژه مهم در دستور کار قرار گرفت که یکی توسعه و بهسازی باند و سطوح پروازی و دیگری توسعه و بهسازی ترمینال بود.

وی ادامه داد: فاز اول طرح توسعه و بهسازی سطوح پروازی در حال اجراست. در این فاز اکنون در اجرای روکش آسفالت بیندر تا بیش از 90 درصد پیشرفت داشته‎ایم و استریپ‎سازی و ایمن‎سازی سطوح پروازی و عملیات زه‎کشی نیز، در مدت شش ماهی که از آغاز آن می‎گذرد، حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‎است.

حمیدپور با بیان اینکه در طرح توسعه و بهسازی ترمینال فرودگاه شاهرود 1700 مترمربع به فضای موجود اضافه شده است، گفت: اکنون سازه فلزی آن اجرا و سقف نیز نصب شده است که قسمتی از هزینه این کار را کمیته مردمی شهر شاهرود تامین کرده است. اکنون این پروژه که طی آن فضای ترانزیت نیز به حدود دو برابر افزایش یافته است، به بیش از 55 درصد پیشرفت رسیده است و با ایجاد زیرساخت‎های لازم در حوزه خدمات مسافری مانند سرویس‎های بهداشتی و اتمام کار، این فضا را توسط پارتیشن از فضای قدیمی ترمینال جدا می‎کنیم و برای بهسازی در اختیار پیمانکار قرار خواهیم داد.

گفتنی است بخشی از اعتبار پروژه‎های این فرودگاه با همت کمیته مردمی شهر شاهرود تأمین شده است.